رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تعداد ۶۰۲ کلاس درس احداثی به صورت مردمی و مشارکتی در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۶۰۲ کلاس درس خیرساز در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی رأفتی با اشاره به افتتاح ۱۲۰۴ کلاس درس با اعتبار دو هزار و پانصد میلیارد ریال در سطح استان خراسان رضوی در آغاز سال تحصیلی جدید گفت: از  مجموع کلاس‌های آماده بهره‌برداری استان، ۵۰ درصد آن که شامل ۶۰۲ کلاس در قالب ۱۶۹ پروژه با زیربنای ۷۲۳۵۳ متر مربع است، به صورت مردمی و مشارکتی احداث شده‌اند.

وی افزود: از این ۶۰۲ کلاس، تعداد ۱۹۶ کلاس در قالب ۵۹ پروژه با زیربنای ۲۷۲۶۴ متر مربع، به‌صورت صددرصد خیرساز و تعداد ۴۰۶ کلاس در قالب ۱۱۰ پروژه با زیربنای ۴۵۰۸۹ مترمربع نیز به صورت مشارکتی است.
رأفتی افزود: در پروژه‌های مشارکتی بخشی از اعتبار توسط خیر و بخشی نیز از محل اعتبارات اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تأمین می‌شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به وجود بیش از ۳۷۰۰ خیر مدرسه‌ساز در استان خراسان رضوی گفت: خیرین مدرسه‌ساز استان  همواره مشارکت بسیار بالایی درمدرسه‌سازی داشته‌اند که سرآمد  کشور است و اولین مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور نیز در سال ۱۳۷۷ در خراسان بزرگ راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: از سال ۷۷ تا کنون، ۲۱ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان برگزار شده که در آخرین جشنواره که در خرداد سال ۹۸ برگزار شد خیرین بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی اهداء نمودند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی یادآور شد: تعامل خوب مجمع خیرین مدرسه‌ساز و ادارات کل آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس استان  باعث توسعه مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.