مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با کمبود ۲۵ پایگاه شهری، ۲۰ پایگاه جاده‌ای و ۶۲ آمبولانس فعال مواجه هستیم.

شهرستان مشهد نیازمند ۴۵ پایگاه جدید و ۶۲ آمبولانس فعال است
به گزارش قدس آنلاین، رضا وفایی‌نژاد در خصوص ماموریت‌های اورژانس شهر مشهد در سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: در سال گذشته ۹۶۲ هزار و ۴۱۲ تماس با سامانه ۱۱۵ گرفته شده است که از این تعداد ۲۴۸ هزار ۱۴۳ مورد به انجام ماموریت ختم شده است.
وی ادامه داد: در این سال ۲۸ هزار و ۲۹۶ مورد اعزام به بیمارستان در پی تصادف انجام شده است. همچنین ۱۰۶ هزار و ۶ مورد اعزام به بیمارستان غیر تصادفی انجام شده است.
وفایی‌نژاد تصریح کرد: در سال گذشته ۵۷۷ پرسنل عملیاتی مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق ۸۸ دستگاه آمبولانس در ۶۹ پایگاه اورژانس اقدام به خدمت‌رسانی کردند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها به طور میانگین روزانه ۶۸۰ مأموریت انجام می‌شود.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به میزان مأموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی در مشهد و شهرستان‌های تابعه، گفت: بر این اساس ۳۱۹ هزار و ۵۴ مأموریت انجام شده است.  
وی بیان کرد: در سال گذشته هزار و ۴۳ پرسنل عملیاتی توسط ۱۶۰ دستگاه آمبولانس در ۱۴۱ پایگاه  فعال در حوزه مشهد و شهرستان‌های تابعه خدمت‌رسانی کرده‌اند. بر این اساس هم‌اکنون با کمبود ۲۵ پایگاه شهری، ۲۰ پایگاه جاده ای و  ۶۲ آمبولانس فعال مواجه هستیم.
وفایی‌نژاد افزود: بر این مبنا به طور میانگین روزانه ۸۷۵ ماموریت انجام می‌شود. در این میان تکنسین‌های اورژانس موفق به احیای ۲۲۰ بیمار شده‌اند. همچنین در ۵۷ مورد موفق به تسهیل زایمان آمبولانس شده‌اند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دستاوردهای اورژانس مشهد، عنوان کرد: راه‌اندازی بی‌سیم دیجیتال به عنوان اولین دانشگاه و توسعه کمی و کیفی ارتباطات رادیویی، ساخت و تجهیز  ساختمان استاندارد مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دارای بخش هدی اداری و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات است، راه‌اندازی سیستم اتوماسیون یکپارچه اورژانس ۱۱۵ مشهد و توسعه آن در شبکه بهداشت و درمان دانشگاه و حذف فرم ماموریت‌های کاغذی، نصب و استفاده از سیستم رهایب GPS آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در سطح مشهد و دانشگاه، نوسازی ناوگان آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه با تحویل ۲۵ دستگاه آمبولانس ۳۱۵ با امکانات کامل، به‌روز رسانی سیستم IT و استفاده کامل از ظرفیت فناوری اطلاعات و سامانه‌های اطلاعاتی و آماری و حذف کاغذ، راه اندازی سامانه مانیتوریگ از راه دور (تله مدیسین) با نصب ده دستگاه مانیتور در آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ مشهد که امکان ارسال آنلاین نوار قلب را به پزشک مستقر در مرکز ارتباطات و بیمارستان را دارد، آموزش پرسنل عملیاتی و ستادی با بهره گیری از آخرین متد آموزشی در زمینه تروما  (PHTM)و کنترل عفونت و سکته حاد مغزی و قلبی از جمله دستاوردهای اورژانس مشهد بوده است.
وی با اشاره به پاسخگویی به شکایات و انتقادات واصله از سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، اضافه کرد: همچنین تا پایان مرداد ماه ۲۳۸ هزار و ۶۲۴ نظرسنجی پیامکی از میان خدمت‌گریندگان اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.   

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.