سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ما در سطح استان، در شهرستان‌ها طرح ۵ ساله کاهش تصادفات را تدوین کردیم و آماده تصویب شدن بوده که افق این طرح کاهش 10 درصدی تلفات در هر سال است.

طرح 5 ساله برای کاهش 10 درصدی تصادفات خراسان رضوی
 
به گزارش قدس آنلاین ، سرهنگ حمیدرضا دهنوی امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران تابعه وزارت راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در خصوص مشکلات و مسائل استان و مشهد در محل دیوان محاسبات استان، اظهار کرد: ما در سطح استان، در شهرستان‌ها طرح ۵ ساله کاهش تصادفات را تدوین کردیم و آماده تصویب شدن است. افق این طرح کاهش 10 درصدی تلفات در هر سال است. طرح آماده و تدوین شده و منتظر هستیم که نهایتا تا مهرماه این اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: وظایف دستگاه‌های اجرایی، مجری، سازمان همکار، شاخص‌ها، ارزیابی و مدت زمان اجرایی شدن طرح مشخص شده‌، دستگاه‌های مرتبط با ترافیک باید در این طرح به کمک ما بیایند تا بتوانیم آن ۱۰ درصد کاهش تصادفات را هر سال محقق کنیم و مشکلات به حداقل برسد. برای مشهد نیز طرح ۵ ساله کاهش تصادفات ویژه تدوین کردیم.
دهنوی گفت: در کلانشهر مشهد پیگیر این موضوع هستیم که ساختار آن مانند تهران دیده شود، یعنی مقایسه کرده و برابر آن تقسیم‌بندی کنیم تا ۷ منطقه در راهور مشهد تشکیل شود که برای هر دو شهرداری یک منطقه و برای ثامن یا حرم نیز یک منطقه در نظر گرفته شود. امورات راهور و خدمات مراجعان نیز در آن منطقه انجام می‌شود.
سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: استان در اجرای ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم ۵ ساله توسعه پیشرو است. ماده ۱۰۸ را اجرایی کردیم که در سال ۹۷ اجرا شد و باید کمک شود تا در سال ۹۸ به اجرای کامل برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: در ماده ۲۳ در سطح استان حدود ۱۵ درصد از کل مبلغی که قرار بوده به استان داده شود، تخصیص داده شده است. یکی از استان‌ها توانسته از طریق نمایندگان تا ۳۵ درصد را جذب کند. این موضوع باید در استان خراسان و خصوصا مشهد دیده شود تا ۶۰ درصد اعتبارات به استان اختصاص داده شود که در این صورت بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.