معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: در بخش سراهای دانشجویی نیازمند افزایش ظرفیت 400 نفره هستیم.

کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها/ تمهیداتی برای افزایش کیفیت غذا
به گزارش قدس آنلاین ؛ حمیدرضا  طاهری ، در خصوص وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی اظهار کرد:  ظرفیت پذیرش سراهای دانشجویی دانشگاه فردوسی در بخش دختران و پسران به ترتیب 3300 نفر و 2400 نفر است. امسال اعتباری در حدود  25.000.000 ریال صرف تعمیرات و بازسازی سراهای دانشجویی شده است. 
وی در خصوص افزایش  شهریه سراهای دانشجویی افزود:  شهریه سراهای دانشجویی اتاق‌های یک و دو نفره 3.3400.00 ریال واتاق‌های سه و چهار نفره.2.670.000 ریال است. امسال شهریه سراهای دانشجویی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
معاون فرهنگی اجتماعی ودانشجویی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: در بخش سراهای دانشجویی نیازمند افزایش ظرفیت  400  نفره هستیم.
طاهری در زمینه برنامه غذایی دانشجویان و تغییرات آن نسبت به سال قبل عنوان کرد:  بازسازی غذاخوری یاس، تجهیز آشپزخانه مرکزی فجر، راه‌اندازی سیستم مکانیزه پخت برنج، مکانیزه نمودن سیستم توزیع و استقرار زنجیره گرم و سرد حمل غذا واقلام غذایی  از جمله اقدامات کاری ما خواهد بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی بیان کرد: میزان افزایش هزینه غذای دانشجویی  طبق بخش‌نامه صندوق رفاه دانشجویان درمقایسه با قیمت سال قبل به میزان 30 درصد افزایش داشته است. با توجه به تغییر ساختار سیستم طبخ و مکانیزه نمودن فرایند توزیع شاهد کیفیت بالاتردر بخش غذاخوری خواهیم بود.
وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سال تحصیلی جدید تاکید کرد:  نقطه آغازین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در شروع سال تحصیلی،  مراسم گسترده استقبال از دانشجویان نوورود است که شامل مجموعه‌ای از اجراهای همایشی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعیِ دانشجویی و آگاهی‌رسانی‌ در زمینه‌های مرتبط با فضای محیطی دانشگاه، فضای مجازی و همچنین در قالب ویژه نامه‌هایی در نشریات دانشگاهی است.
طاهری ادامه داد: در طول سال تحصیلی در سه محور اصلی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با توان حداکثری پیش برده خواهد شد که شامل فعالیت‌های کانون‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی، فعالیت‌های مراکز فرهنگی داخل دانشگاه به ویژه مجموعه وزین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و همچنین برنامه‌های ستادی مدیریت فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه به عنوان متولی اصلی در حوزه امور فرهنگی واجتماعی دانشگاه است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد بیش از20 کانون فرهنگی، مذهبی، هنری و اجتماعی فعال دارد که توسط دانشجویان عزیز داوطلب، برنامه‌های متنوعی را برای علاقمندان اجرا می‌کنند. همچنین قریب به 100 انجمن علمی فعال،  10 تشکل اسلامی، واحد صنفی با مخاطبان دانشجو، کارمندان و اساتید و انبوهی از برنامه‌های فرهنگی واجتماعی را در طول سال تحصیلی برای مخاطبان برگزار می‌نمایند.
وی افزود: علاوه بر این موارد در حوزه فریضه‌های گران‌قدر نماز، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب که به نوعی در پیوند تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند و اهتمام ویژه به آنها وظیفه جامعه و مسئولان است.همچنین دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یک دانشگاه در تراز ملی و بین المللی، فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی را در دست اقدام دارد تا فضای معنوی شاداب و سالمی را برای مخاطبان فراهم سازد.
طاهری در خصوص سیاست و رویکرد اصلی معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی در سال تحصیلی جدید گفت:  رویکرد محوری حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، تلفیق علم، ادب، دین و فرهنگ در زمینه پرافتخار تاریخی و تمدنی‌ست که در آن قرار گرفته و شهری که مفتخر به حضور بارگاه منور امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در قلب خود است و دیاری که چهره‌های تراز اول ادب و هنر ایران زمین و به ویژه گل سرسبد آن  حکیم ابوالقاسم فردوسی را در دامن خود پرورش داده است، مسئولیتی تاریخی را در قبال خود به ما گوشزد می کند که مبتنی بر آن می‌بایست در قلمرو عام و گسترده فرهنگ و هر آنچه بدان مرتبط است،در مسیری افتخارآفرین و تمدن ساز حرکت کنیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید مصادف با ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبد االله (ع) و یاران باوفای ایشان است. قیام آن حضرت در راستای امر به خوبی‌ها و نهی تمام عیار بدی‌ها و ناپاکی‌ها بوده است. به پیروی از آن حضرت و پیام نهضت فرهنگی ایشان، رویکرد غالب فرهنگی در دانشگاه فردوسی مشهد متوجه ارتقای هرچه بیشترمنزلت معروف‌ها و زمینه‌سازی برای رواج روز افزون آن‌ها است.
 وی ادامه داد:  همچنین از دیگر اقدامات ما پیشگیری از گرایش جوانان به سمت مسائل چالش‌آفرین و بحران‌زا از طریق ارائه فرصت‌های فراوان برای دست زدن به اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی نشاط آفرین، معنویت افزا و تعهد آفرین است،  به نحوی که در پایان دوره‌های تحصیلی، شهروندانی مسئولیت‌پذیر، آگاه و برخوردار از مهارت‌های شایسته برای پیشبرد زندگی فردی واجتماعی، از دانشگاه قدم به قلمروهای دیگردر جامعه بگذارند.
طاهری در خصوص تغییرات در برنامه‌ها و اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی نسبت به سال قبل تاکید کرد: عمده‌ترین تغییرات که در سال جدید نسبت به سال‌های گذشته در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رقم خواهد خورد، زمینه‌سازی برای مشارکت فعالانه‌تر مجموعه‌های داوطلب دانشجویی، گسترش دامنه مخاطبان برنامه‌ها از طریق میدان دادن به دانشکده‌ها جهت برنامه‌ریزی و اقدام متناسب با علائق و مطلوبیت‌های مخاطبان و همچنین هم‌افزایی حداکثری بین واحدهای ستادی دانشگاه با هدف افزایش اثربخشی برنامه‌ها در حوزه فرهنگی واجتماعی است.
معاون فرهنگی، اجتماعی ودانشجویی دانشگاه فردوسی عنوان کرد: امید آن می رود که با همراهی و همکاری همه فعالان و دغدغه مندان فرهنگی دانشگاه بزرگ فردوسی مشهد، ماحصل همه تلاش‌ها و اقداماتی که در حوزه حساس و اولویت‌دار فرهنگی، اجتماعی و مذهبی دانشگاه رقم می‌خورد، امروزی امیدبخش‌تر و فردایی بهتر و آبادتر برای ایران اسلامی و همه جوانان برومند و آحاد شهروندان عزیز باشد که به واقع لایق بهترین‌ها هستند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.