بر اساس حکم اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت گاز این استان به دلیل دریافت وجه اضافه از شهروندان به مدت شش ماه از سمت خود برکنار می شود.

تعزیرات ، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی را برکنار کرد

به گزارش قدس انلاین ، رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی مشهد روز چهارشنبه در این خصوص به در جریان بودن پرونده دریافت وجه مازاد از شهروندان توسط شرکت گاز خراسان رضوی از اواخر سال ۱۳۹۵ اشاره و بیان کرد: سه سال پیش تعرفه تغییر اقلیم در قبضهای هزینه گاز مصرفی مشترکان ثبت و این مبالغ از شهروندان دریافت شد.  

سید امیررضا اسلامی افزود: طبق بررسی صورت گرفته هزینه این تعرفه بدون استناد قانونی از مشترکان گاز اخذ شده بود لذا پرونده تخلف تشکیل و موضوع در دستور قرار گرفت.  
وی ادامه داد: افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال وجه از محل همین تعرفه از مشترکان گاز در خراسان رضوی دریافت شده بود که طبق حکم این مبلغ به شهروندان مسترد شد اما جنبه عمومی جرم باید اجرا شود.  
رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی مشهد گفت: همچنین در پرونده ای دیگر چهار مشترک گاز از نحوه محاسبه تعرفه فصول سرد و گرم شکایت داشتند که هر دو مورد تخلف با یکدیگر رسیدگی شد.  
وی افزود: طبق جنبه عمومی جرم، مدیرکل شرکت گاز خراسان رضوی با وجود استرداد مبالغ اضافی به مشترکان، می بایست به مدت شش ماه از سمت خود برکنار شود لذا این پرونده هم اینک در مرحله اجرای احکام قرار گرفته است.  

حسن خیراندیش سخنگوی شرکت گاز خراسان رضوی نیز  گفت: مدیرعامل شرکت گاز استان هم اینک مشغول انجام وظایف خود در این سمت است و موضوع اعلام شده از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی پیرامون حکم برکناری در دست بررسی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی سال ۱۳۹۶ در مصاحبه ای اعلام کرده بود: بر اساس‌ نامه پژوهشکده هواشناسی، اقلیم مشهد در تعرفه‌های گاز مصرفی خانگی از طبقه ۳ به طبقه ۲ بازگشت و مابه‌التفاوتی که سال ۱۳۹۵ بر اثر تغییر اقلیم در تعرفه‌های گاز مصرفی از شهروندان مشهدی دریافت شده در نخستین صورتحساب مشترکان گاز تعدیل و به آنها بازگردانده می شود.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.