رضا رحمانی با اشاره به خروج برخی خودروسازان خارجی از ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا و عدم تعهد آنها به قراردادهایشان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی می‌کنیم تا اگر به دنبال همکاری با شرکت‌های بین‌المللی هم هستیم، با شرکت‌هایی که به قول و تعهد خود پایبند هستند همکاری بیشتری داشته باشیم.

از این به بعد با شرکت‌های بین‌المللی متعهد همکاری خواهیم کرد

قدس آنلاین:  وزیر صمت در حاشیه جلسه امروز دولت درباره برنامه‌های دولت در خصوص جایگزینی جای خالی خودروسازان فرانسوی که به دلیل تحریم‌های آمریکا اقدام به خروج از کشور کرده‌اند اظهار کرد: دولت در این زمینه دو اقدام را در دستور کار خود قرار داده است. نخستین برنامه جدی‌تر گرفتن ساخت داخل است. در همین راستا ما نهضت ساخت داخل را راه اندازی کرده‌ایم؛ چرا که اکثر قطعاتی که در گذشته وارد کشور می‌شد، قابلیت ساخت در داخل را دارد.

وی افزود: در این راستا توافقی میان خودروسازان و قطعه سازان حاصل شده که طی آن تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۸۵ میلیون یورو منعقد شده است تا قطعاتی که از خارج وارد می‌شوند در داخل ساخته شود.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم دیگری در حال آماده شدن است و طی آن نهایتا در یک برنامه سه ساله تا سال ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی در داخل ساخته خواهد شد.

رحمانی گفت: همچنین برنامه ریزی به گونه‌ای انجام می‌شود که ما وابسته به خودروسازانی نباشیم که به قراردادهای خود پایبند نبوده‌اند و کشور را به راحتی ترک کردند. برنامه ریزی می‌کنیم تا اگر به دنبال همکاری با شرکت‌های بین‌المللی هم هستیم، با شرکت‌هایی که به قول و تعهد خود پایبند هستند همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان درباره وضعیت صنعت تولید لوازم خانگی هوشمند گفت: اخیرا نخستین خط تولید محصولات آشپزخانه مورد افتتاح قرار گرفت و این موضوع نشان می‌دهد که سطح صنایع خانگی ما در سطح روز دنیا قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.