رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: مسیر ورودی غرب مشهد حداقل ایمنی را دارد و متناسب با سفر نیست.

مسیر ورودی غرب مشهد حداقل ایمنی را دارد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ هادی امیدوار امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران تابعه وزارت راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در خصوص مشکلات و مسائل استان و مشهد در محل دیوان محاسبات استان، اظهار کرد: استان خراسان رضوی سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر دارد که در سال ۹۷، ۳۴ میلیون زائر ثبت شده است. از این تعداد، ۲۸ میلیون به صورت زمینی و مابقی به صورت هوایی و ریلی به مشهد می‌آیند.

وی افزود: هر سه سال تمام جمعیت ایران به مشهد آمده و برمی‌گردند که این حجم از سفر به همه دستگاه‌ها فشار وارد کرده و تمام بخش‌ها را درگیر می‌کند، در حالی که در توزیع اعتبار و بودجه همه استان‌ها یکسان در نظر گرفته می‌شوند و شاید خراسان در این زمینه ضعیف‌تر از بقیه نیز باشد زیرا ما بسیاری از کارها را خودمان انجام دادیم و عادت کردیم.
امیدوار ادامه داد: برای ۲ میلیون زائر ایرانی که اربعین به عراق سفر می‌کنند، تمام ظرفیت نیروی انتظامی درگیر می‌شود، در حالی که ما در دهه آخر صفر دو برابر اربعین یعنی حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون نفر زائر را در مشهد داریم و چندین سال است که این موضوع را بدون گرفتن کمک از سایر بخش‌های کشور و دستگاه‌های بالادستی تهران، خودمان مدیریت می‌کنیم. ما به خودمان واگذاشته شدیم و باید مدیریت کنیم.
رئیس پلیس راه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نیروی انتطامی در تمام مراسم سال که مشهد میزبان بوده، موظف به تامین امنیت مردم است، بنابراین شرایط استان ویژه است. استان یک سوم‌ جمعیت را در سال در ترددها مدیریت می‌کنیم که در هیچ نقطه‌ای از کشور چنین ترددی را نداریم و ثبت نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در بحث خودرو قوانین و ظرفیت تولیدی ما همین است، عنوان کرد: پراید پژو و سایر ماشین‌ها را با این کیفیت در اختیار مردم قرار می‌دهند و در واقع ابزار قتاله را تولید می‌کنیم و در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا تردد کنند. در کنار آن وضعیت اسف‌بار معابر برون‌شهری و درون‌شهری ما نیز هست. ما از راهی که هنوز افتتاح نشده بود بازدید کردیم در این راه یک نفر کشته شده بود. همه این هزینه‌ها را مردم با جان خود می‌دهند.
امیدوار بیان کرد: در حوزه راه‌های خروجی‌ و ورودی، استان و مشهد اشباع است. اگر یک سال تا یک سال و نیم دیگر بگذرد، مشهد قفل خواهد شد. آزادراه شهید شوشتری اکنون جوابگوی ترافیک پایان هفته خود مشهد نیست. مشهد باید اولویت اول حرم تا حرم می‌بود، چرا از سمنان و قم شروع شد؟ ظرفیت راه‌های ما پاسخگوی حجم زیاد و تردد نیست.
رئیس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند که سهم استان۱۲۵۰ نفر یعنی ۸ درصد کل ظرفیت کشور است، تصریح کرد: یک سوم به استان سفر می‌کنند، بنابراین باید یک سوم کشته هم داشته باشیم اما تعداد کشته‌های ما کم است، با این وجود راه‌ها مناسب نیست. من خانواده‌ای را دیدم که سه نسل آن در تصادف از بین رفتند. مسیر ورودی غرب مشهد حداقل ایمنی را دارد و متناسب با سفر نیست.
وی اضافه کرد: بخشی از ایمنی به راه برمی‌گردد که در آن ضعیف و عقب‌مانده هستیم. وضعیت ایمنی متناسب با تقاضای سفر نبوده و پاسخگوی نیاز استان و کشور نیست. در راه‌های روستایی نیز با کمبود و نبود راه و ایمنی پایین راه‌ها مواجه هستیم. هر سال ۳۰ درصد تلفات در بخش راه روستایی افزایش می‌یابد.
امیدوار افزود: زور ما به کارخانه‌های خودروسازی نمی‌رسد. در ایران خودرو خراسان ۱۰۰ هزار خودرو پارک کردند. کمبود ایمنی خودرو را جاده باید جبران کند. ۳۰ درصد قطعه‌سازی کشور در مشهد بوده که اکنون همه تعطیل هستند. استان ما یک کارخانه لاستیک‌سازی نمی‌خواهد؟
رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: راه و ایمنی بخش زیرساخت بوده و اورژانس، هلال احمر و بیمارستان‌های بین راهی نرم‌افزاری است که در آن نیز فقیر هستیم. در حوزه انتظامی نیاز به کمک داریم. انتظامی کاری نیست که کنار بگذاریم، اگر پلیس نباشد ایمنی مختل می‌شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.