۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
کد خبر: 670987

فضای مجازی همانطور که خوبی‌هایی دارد، بدی هایی هم دارد که این روزها به نظر می‌رسد بیش از گذشته گریبان سلبریتی‌ها را گرفته است و نمونه آن دعوای آنها با یکدیگر و جدال در ملا عام است

فضای مجازی،سلبریتی‌ها و جدال در ملاعام

به گزارش قدس آنلاین، این روزها مردم بیش از گذشته شاهد دعواهای تمام نشدنی در فضای مجازی هستند و به خصوص درگیری ها وقتی بیشتر به چشم می آید که سلبریتی ها اداره کننده آن می‌شوند و درست به همین دلیل مردم را بیشتر متوجه خود می کنند. کاری که شاید در نگاه اول باعث جذب دنبال کنندگان بیشتر آنها در صفحات مجازی شود اما در نهایت این روند با سرعت به سمت اعتبار زدایی اجتماعی و سیاسی آنها پیش خواهد رفت.

در حقیقت مردم آنها را دنبال می کنند ولی نه به خاطر هنر و زیبایی تبلور هنر در میان آنها بلکه به خاطر جلب توجه و جذابیت درگیری‌های مختلفشان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و گاهی هم سیاسی و ورزشی.

نمونه افول یک سلبریتی را باید در امیرحسین مقصودلو موسوم به تتلو جستجو کرد که با 5 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام به یک موضوع خاص درمیان اصحاب رسانه و سیاست بدل شده بود اما وقتی او را وارد سیاست کردند نه تنها رایی به صندوق کسی نریخت بلکه ثابت کرد که دنبال کنندگان همیشه همراهی کننده نیستند و می توانند یک شبه تو را در میان همراهان تنها بگذارند و این بزرگترین فریبی است که سلبریتی ها خورده اند و با این تصور غلط بارها خود را به دردسر انداخته‌اند و به همین خاطر است که اخیرا پگاه آهنگرانی گفته است: مردم درخصوص نظر دادن سلبریتی ها و بازیگران آوردوز کرده‌اند. در واقع او گفته است که بس کنید مردم دیگر حال خوشی با نظرات زیاد از حد شما ندارند.

البته مهناز افشار هم به این اظهارات واکنش نشان داده و گفته است: «‏پگاه آهنگرانی عزیزم، پیغامت رو همه شنیدن؛ امیدوارم هرچه زودتر حکم ممنوع الخروجی‌ات لغو بشه.»

توئیتر
منیژه حکمت (تهیه‌کننده و کارگردان) که مادرپگاه آهنگرانی است هم درتوئتربرای مهنازافشار نوشت: « ‌‎مهناز جان قصد جواب نداشتم ولی پگاه گفت این پیغام‌ رو بهت بدم اول اینکه این مصاحبه برای دو سال و اندی پیش است پس نه به ممنوع الخروجی ربط دارد و نه به خاطر عافیت طلبی است و به غلط این شایبه را جا نیاندازید که اگر پگاه عافیت طلب یا به هر طریقی به دنبال رفع ممنوع الخروجی بود ، یقینا نامه درخواست برای دادرسی صحیح پرونده نوشین جعفری را امضا نمیکرد که همه مان مدانیم چه مخاطراتی دارد... خوب میدونی که همه پگاه رو می شناسند .»

توئیتر

در پی این توئیت مهنازافشار هم جواب داد: « ‌‎خاله منیژه هیشکی ندونه ولی شما خوب میدونین که روزی که پگاه نازنینمون در اوین بود من تنها بازیگر زنی بودم که با عشق و حس وظیفه روبروی زندان تا صبح کنارتون بودم. شاید هر کدوم از شماها برای یکبار هم شده خودتون رو جای من در این پنج سال من بگذارید، حق بدید که شک کنم به اخلاقمداری.»

توئیتر
در میان بسیاری از توئیت‌های که در جواب مهناز افشار نوشته شده بود یک توئیت گفته بود: « ‌‎می‌گن حرف و بنداز صاحبش برمی‌داره »

البته این دعوا تنها جدال سلبریتی‌ها در ملاعام نیست. آنها بارها پیش از این هم با یکدیگر درگیر شده یا یکدیگر را با نام و بدون نام نقد کرده اند که مهمترین آن در موضوع انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری بود که حجم گسترده ای از فشارها را بر آنها از طرف مردم وارد کرد و باعث شد برخی ها مانند محسن افشانی یا دیگران موارد زیر را تذکر داده و از رفتار خودشان ابراز ندامت کنند.

علی کریمی، فوتبالیست سابق و سرمربی سپیدرود رشت

علی کریمی، فوتبالیست سابق و سرمربی سپیدرود رشت


 

مهدی فخیم‌زاده، کارگردان سینما و تلویزیون

مهدی فخیم‌زاده، کارگردان سینما و تلویزیون


 

اواسط اذرماه و در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس بود که این خبر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد: « طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور برای سال آینده حدود ۱۱۷۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در دو بخش تامین می‌شود. عوارض خروج برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان و عوارض خروج زائرین حج تمتع و عتبات عالیات  ۱۱۰ هزار تومان تعیین شده است.»

انتشار خبر افزایش عوارض خروج از کشور توسط دولت، بزنگاه دیگری بود که انتقاد شدید سلبریتی‌های حامی روحانی را در پی داشت.

مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون

مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون


 

نوید محمدزاده، بازیگر سینما

نوید محمدزاده، بازیگر سینما

رضا صادقی، خواننده

رضا صادقی، خواننده


 

مهراب قاسمخانی، نویسنده

مهراب قاسمخانی، نویسنده

بی‌ثباتی بازار ارز و طلا در همین ابتدای سال 97 نیز فغان بسیاری از هواداران روحانی را که تا امروز انتقاد نکرده بودند را هم درآورد. حتی در این میان محمدعلی آهنگران از سیاستمداران نزدیک رئیس دولت اصلاحات که یکی از سخنرانان ثابت میتینگ‌های انتخابانی بود هم از این وضعیت به شدت انتقاد کرد.

احسان کرمی، مجری و بازیگر

احسان کرمی، مجری و بازیگر


 

پریناز ایزدیار، بازیگر

پریناز ایزدیار، بازیگر

مهرداد صدیقیان، بازیگر سینما و تلویزیون

مهرداد صدیقیان، بازیگر سینما و تلویزیون


 

محمد علی آهنگران

محمد علی آهنگران

دعوای سلبریتی‌ها بر سر «روحانی»

این اتفاقات هرچند در نگاه اول جالب به نظر برسد اما در نهایت باعث تخریب چهره سلبریتی هایی شده است که خود را محق می دانند که درباره همه چیز اظهار نظر کرده و فکر کنند واقعا کسانی که آنها را می شناسند الزاما نظراتشان را هم تایید می کنند در حالی که این مردم هستند که از سلبریتی ها برای خودشان استفاده می کنند و حتما بین موضوع سرگرم کنندگی و نخبگی تفاوت جدی قائل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.