مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در استان ۹۵ درصد مناطق بالای ۵۰ خانوار یعنی ۶۴۰۰ کیلومتر را آسفالت کردیم اما هزار کیلومتر دیگر باقی مانده و در سال ۹۹ باید بتوانیم جشن برخورداری روستایی از ۹۵ به ۱۰۰ درصد را افزایش دهیم.

سال 99 باید برخورداری 100 درصدی روستاها از آسفالت را جشن بگیریم
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا اخوان عبداللهیان امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران تابعه وزارت راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در خصوص مشکلات و مسائل استان و مشهد در محل دیوان محاسبات استان، اظهار کرد: در حوزه راه و شهرسازی اولویت ما توجه به حاشیه شهرها در کل استان و اتمام مسکن مهر است. در حوزه حاشیه شهر با تمرکز خوبی که استاندار، نمایندگان مجلس، حوزه‌های انتظامی و بسیج سازندگی دارند، حرکت ما نسبت به سال‌های گذشته در حوزه ساخت مسکن و تدابیر لازم زمین برای ساخت در حاشیه شهر با اولویت جابه‌جایی آن‌ها در همان محلات شتاب گرفت.
وی افزود: با حضور رئیس‌جمهور و مقام عالی وزارت در 4 تا 5 استان پایلوت این کار انجام شد که یکی از این استان‌ها خراسان رضوی بود. عملیات 5 هزار و 400 واحد را در حاشیه شهرهای در استان شروع کردیم و برای 22 هزار واحد نیز با کمک آستان قدس زمین تهیه نمودیم تا تحویل دهیم و در حاشیه شهر شروع به ساخت کنند.
اخوان عبداللهیان با بیان اینکه باید تسهیلات لازم متناسب با درآمد مردم وجود داشته باشد، عنوان کرد: مردم با تسهیلات ۴۰،۵۰ میلیون تومانی قادر به کار نیستند. باید ۸۰ تا ۹۰‌ درصد تسهیلات را وام پوشش دهد. درخواست ما برای دهک‌های در اولویت این است که این تسهیلات در بودجه دیده شود تا فشار به مردم کاهش یابد. در حاشیه شهر در ۶۶ محله دفتر تسهیلگری در مشهد و به تبع آن در شهرهای دیگر با محوریت شهرداری و بسیح سازندگی ایجاد می‌کنیم که ارتباط فرهنگی و اجتماعی را با حوزه کالبدی می‌توانند فراهم کنند. سپاه، بسیج و نیروی انتظامی باید در این موضوع پیشتاز باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اولویت ما در حوزه راه پروژه‌های نیمه تمام، ترانزیتی و شریانی مانند آزادراه مشهد-چناران، حرم تا حرم، راه سرخس، راه درگز، راه‌های با تصادفات بالا و راه‌های روستایی است. در استان ۹۵ درصد مناطق بالای ۵۰ خانوار یعنی ۶۴۰۰ کیلومتر را آسفالت کردیم اما هزار کیلومتر دیگر باقی مانده و در سال ۹۹ باید بتوانیم جشن برخورداری روستایی از ۹۵ به ۱۰۰ درصد را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه اکنون بحث قیر مطرح شده که شرایط وصولش برای ما سخت است، تصریح کرد: سعی کردیم پروژه‌ها را تعطیل نکنیم و با پیگیری حل شود. تنها استانی که برای مطالبات پیمانکاران کار کرده، استان خراسان رضوی بود. اگر تاکنون در این ۴،۵ سال احداث را تعطیل نکردیم، مشارکت خیرین و پیمانکارانی بوده که هنوز توان مالی و عشق کار دارند. اکنون این پیمانکاران تنها سرمایه ما هستند و در مناقصات شرکت می‌کنند. مناقصه گذاشتیم اما کسی شرکت نمی‌کند.
اخوان عبداللهیان بیان کرد: اطراف حرم باید زودتر بین وزارت راه و استان تعیین تکلیف شود. راهگشایی‌هایی ایجاد شد اما باید سریع مدیریت شود. نیروهای قراردادی ما اختلاف حقوقی زیادی با نیروهای دارند. تبدیل نیروهای قراردادی به پیمانی مطرح است. یکی دو ماه هجمه کاهش حقوق را مدیریت کردیم اما از نظر انگیزشی مشکلاتی داریم. قوانین نظام مهندسی نیز بسیار مهم است، در مجلس باید اصلاحاتی روی این قانون انجام شود، شفاف‌سازی مسیولیت‌ها وجود ندارد. اولویت بسیار مهم ما در مشهد طرح تفصیلی شهر بوده که از ۱۰ روز دیگر به کمیسیون ماده ۵ برای تصویب ورود خواهد یافت.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.