رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: لایحه بودجه 99 با توجه به شرایط کشور و ابلاغ مقام معظم رهبری تغییرات اساسی دارد.

لایحه بودجه 99 تغییرات اساسی دارد
 
به گزارش قدس آنلاین ، نصرالله پژمانفر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران تابعه وزارت راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی در خصوص مشکلات و مسائل استان و مشهد در محل دیوان محاسبات استان، اظهار کرد: سعی ما بر این است که در این دور مجمع و اجلاسیه چهارم ارتباطی با بخش‌های مختلف استان خود داشته باشیم و بر اساس مباحثی که مطرح می‌شود و مشکلات استان بتوانیم در تهران این مشکلات را با کمک مدیران پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه در مجلس در حال آماده‌سازی لایحه بودجه سال ۹۹ هستیم، عنوان کرد: این لایحه با توجه به شرایط کشور و ابلاغ مقام معظم رهبری تغییرات اساسی دارد و اگر نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و با سرعت وارد این مساله نشویم و به حقوق استان توجه نکنیم، طبیعتا اجحافی که همیشه در این موضوع برای استان اتفاق افتاده، رخ می‌دهد.
پژمانفر افزود: استان ما در مجموع باید ۸ درصد بودجه جاری و عمرانی را داشته باشد اما در بودجه‌ها در همه بخش‌ها این وضعیت وجود دارد که سهم ما به استان منتقل نمی‌شود و باعث عقب‌افتادگی انباشته است. اکنون با تغییر مسیر بودجه، زمان مهمی بوده و مجمع قصد دارد به دستگاه‌ها کمک کند و تمام تلاش ما این است به عنوان مطالبه‌گر برای مسایل استان پیگیری خود را در وزارتخانه داشته باشیم.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مشکلات استان ظرفیت حمل و نقل ریلی برای بحث انتقال به کشورهای همجوار بود، واگن‌های امدادی با مشکلاتی مواجه بودند، جلساتی برگزار و این موضوع حل شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان در خصوص طرح هادی روستایی، گفت: اعتباراتی برای اجرای طرح هادی گذاشتیم که هیچ روستایی نباید از این طرح عقب بماند. طرح هادی برنامه‌ریزی برای روستا است و وقتی طرحی ارائه نمی‌کنیم، یعنی برای آن روستا برنامه‌ریزی نداریم.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانک‌ مسکن در این شرایط فضا را برای فعالیت مسکن فراهم کرده است. رکود مسکن تنها مربوط به مسکن نیست، بلکه اشتغال را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بیشترین مطالبات پیمانکاران در خراسان رضوی است
در ادامه هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دغدغه اصلی ما برخورداری با نزدیک شدن به شاخص ملی است. در هر کاری شاخص جهانی، ملی، استانی و شهرستانی و منطقه‌ای داریم.
وی با اشاره به اینکه امروز بیشترین مطالبات پیمانکاران در خراسان رضوی است، تصریح کرد: من امروز باید بتوانم استان را به شاخص ملی نزدیک کنم و مطالبات پیمانکاران را بگیرم. نگاه من ملی است نه منطقه‌ای. وضعیت قیر نیز خراب است و مقداری که قرار بود بدهند را تحویل ندادند. سیستمی که می‌توانیم با آن به جواب برسیم، مطالبه‌گری واقعی است. امروز کسی در مناقصه شرکت نمی‌کند زیرا پول وجود ندارد.
چنارانی ادامه داد: من نماینده محرومان هستم و اصلا این انقلاب، انقلاب محرومان است. اکنون در حال جنگ هستیم. در خراسان هنوز هزار کیلومتر راه روستایی نساخته داریم. در نیشابور ما از هر امکاناتی که استان دارد، 10تا 11 درصد داریم. شاخص بنیاد مسکن ما نیز از همه شهرستان‌های استان پایین‌تر است. ما دنبال بالا بردن شاخص‌ها هستیم و باید نگاه‌ها را ملی‌تر کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال سال اساسی بوده، قرار است بودجه دوساله نوشته شود، بنابراین سال حساسی است و معلوم نیست چه میزان اختصاص پیدا کند به همین دلیل شرایط خاصی است، نمی‌خواهیم حق مردم محروم سیستان در خراسان خرج شود، بلکه به دنبال عدالت اجتماعی در راستای عدالت‌محوری بودجه‌ها هستیم. برای جاده رشت خرج کردند اما قطار برقی مشهد ساخته نشده است. امیدواریم امسال سال درخشانی در بودجه داشته باشیم.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح هادی روستایی، خاطرنشان کرد: ۱۴ سال از طرح هادی گذشته، ۸۰ روستای ما در نوبت طرح هادی بوده اما بنیاد مسکن ۸ مورد مجوز داده است.
وی اضافه کرد: انتقال خون ما نیز مظلوم‌ است، خون رایگان در اختیارش قرار می‌گیرد اما نیرو ندارند که خون‌ بگیرد و زمین نیز در اختیارشان نیست.
ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.