امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: کشور در تحریم است و دولت امکانات کافی برای سوادآموزی ندارد؛ خیرین می‌بایست جهت ارتقای سوادآموزی مناطق محروم با دولت همراهی کنند.

نیاز مناطق محروم به فرصت سوادآموزی/خیرین با دولت همراهی کنند

به گزارش قدس آنلاین، مولانا توکلی، امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد، در آئین افتتاح مدرسه حضرت رقیه (س) که ظرفیت آن ۷۵ نفر است، با بیان اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان این کشور هستند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا همه کودکان و نوجوانان ایرانی توانایی و شرایط تحصیل داشته باشند.  

وی ضمن بیان اینکه ملت اسلامی باید باسواد باشد، افزود: سوادآموزی اولین دستور خداوند است و ملتی که سواد ندارد، گمراه است. امروز دولت با وجود تحریم‌ها نمی‌تواند به تنهایی امکانات را فراهم کند و این موضوع، ورود مردم و خیرین با قدرت را می‌طلبد تا ضمن همراهی با دولت، فرصت کسب علم برای دانش‌آموزان روستاهای محروم را فراهم کنند.

همچنین محمود آریامنش، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تایباد، در این مراسم حضور یافته و گفت: کسانی که از مالشان برای خدا و آینده نظام جمهوری اسلامی ایران گذشتند، در دنیا و آخرت خوشبخت هستند. ما امروز در جبهه نظامی جهان صاحب قدرت هستیم و در جبهه فرهنگی نیز به لطف خدا و حضور خیرین مدرسه‌ساز در بخش‌های مختلف صاحب رتبه و نام هستیم.

وی در خصوص مدرسه حضرت رقیه(س) تصریح کرد: این واحد آموزشی با ۱۷۰ متر زیربنا، سه کلاس درس، هزار متر محوطه و اعتبار ۴۱۰ میلیون تومان، به صورت مشارکتی توسط خیرین ساخته و امروز به این اداره تحویل داده شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.