معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: طبق قانون یک پست حداکثر تا چهار ماه می تواند توسط یک سرپرست اداره شود، اما اینکه دوره مدیریت سرپرست ها کوتاه یا طولانی باشد در اختیار ما نیست.

یک پست حداکثر تا چهار ماه می تواند توسط یک سرپرست اداره شود/انتصاب سرپرست به جای سرپرست یک موضوع اجتناب ناپذیر است

کوکب موسوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: اداره پست ها با سرپرست در برخی مواقع  علی رغم اینکه ممکن است ان مجموعه را دچار روزمرگی کند، اما اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه طبق قانون یک پست حداکثر تا چهار ماه می تواند توسط یک سرپرست اداره شود، تصریح کرد: اینکه دوره مدیریت سرپرست ها کوتاه یا طولانی باشد در اختیار ما نیست ، زیرا برای پستی مانند معاون عمرانی استانداری علی رغم اینکه از اردیبهشت ماه سه گزینه به وزارت کشور معرفی کرده بودیم ولی انتخاب تا پایان شهریور ماه به طول انجامید.

موسوی با اشاره به اینکه حتی در سازمان اموراداری و استخدامی کشور نیز مسئولیت هایی در حال حاضر وجود دارند که بیش از ۸ماه  هست که با سرپرست اداره می شوند،  تصریح کرد: در مواقعی که دوره سرپرستی از چهار ماه بیشتر شود ، برای رعایت قانون برای فرد سرپرست یک پست جدید موقتی یک الی دو روزه تعریف می شود و سپس مجددا حکم سرپرستی برای مسئولیت قبلی برای وی صادر می گردد.

وی افزود: در حال حاضر در دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی شرکت راه آهن از تاریخ ۲۱اردیبهشت ماه و شرکت مخابرات از ۴ اردیبهشت ماه با سرپرست و  آبفای روستایی از مرداد ماه و دانشگاه آزاد نیز از شهریور ماه  با سرپرست جدید که به جای سرپرستان قبلی منصوب شدند و یک امر اجتناب ناپذیر است ، اداره می شوند. در حوزه استانداری نیز چهار اداره کل با سرپرستی اداره می شوند که انتصاب آنها به تازگی صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی بیان داشت: در حوزه شهرستان ها نیزهمچنان  برخی پست ها با سرپرست اداره می شوند که بعضا به دلیل برخی تداخل ها در اداره یک حوزه و یا وجود یک دستگاه برای چند منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    مگر آدم قحطی هست. که یک سازمان یا اداره کل چندین ماه هست با سرپرستی اداره می شود.در ضمن اگر اداره ای و یا سازمانی با سرپرستی اداره شود.این از بی عرضگی استاندارآن استان و وزراتخانه متبوع آن سازمان می باشدویا از بی لیاقتی نمایندگان استان