مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی از بازسازی۳ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: منازل مناطق سیل‌زده را قبل از برنامه زمانبندی و قبل از فصل سرما به صاحبان آن‌ها تحویل می‌دهیم.

بازسازی۳ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی/۷۰درصد منازل در بردسکن مقاوم نیستند

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا موسوی‌نیا با حضور در محل فرمانداری شهرستان بردسکن گفت: از مجموع ۷۱ روستای طرح هادی، در ۳۰ روستای بردسکن این طرح اجرا شده و از محل اعتبارات عمرانی تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: چندین روستای دیگر این شهرستان در برنامه اجرای طرح هادی هستند که در حال حاضر کمبود اعتبارات عمرانی دست ما را بسته است.

وی اظهار کرد: این شهرستان دارای ۷۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۰۷ روستای دارای سکنه است که شامل ۳۶ هزار و ۵۰۲ نفر در قالب ۱۱ هزار و ۷۵ خانوار جمعیت شهری و ۳۹ هزار و ۱۲۹ نفر در قالب ۱۲ هزار و ۶۵۷ خانوار جمعیت روستایی می‌شود که در مجموع نزدیک به ۸۰ هزار نفر جمعیت بردسکن است.

موسوی‌نیا با اشاره به عملکرد بخش عمران روستایی این نهاد گفت: در زمینه تهیه طرح و مطالعات طرح‌های هادی روستایی، از مجموع ۷۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان در ۶۹ روستا طرح تهیه و در ۱۰ روستا بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان داریم، بیان کرد: بردسکن ۳ درصد روستاهای استان را داراست که ۱۰ درصد قیر رایگان را به خود اختصاص داده که ۵ برابر سهمیه شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستور مقام معظم رهبری، دولت دستور رهبری را در خصوص توجه به روستاها را انجام می‌دهد و توجه خاصی به روستاها دارد.

موسوی‌نیا عنوان کرد: در فاز اول یک هزار واحد مسکونی را در سطح استان را با همکاری استاندار، فرمانداری‌ها و بخشداری شهرستان و همچنین نماینده ولی فقیه استان آغاز کردیم و  پیشرفت خوبی تا کنون داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: منازل مناطق سیل‌زده را قبل از برنامه زمانبندی ساخت و قبل از فصل سرما به صاحبان آن‌ها تحویل می‌دهیم.

وی از تأمین ساخت واحدهای مسکونی در سطح روستاها برای مقاوم‌سازی و ساخت منازل مناسب در مناطق روستاهای سیل‌زده استان خبر داد و اظهار کرد: ۲ هزار واحد دیگر برای اجرا در سطح روستاهای استان تأمین اعتبار شده است که از شنبه افراد به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا با اخذ این تسهیلات کم‌بهره، منازل قدیمی و یا خسارت دیده خود را آغاز کنند.

موسوی‌نیا به هدیه تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین مروی هدیه مصالح ساختمانی را برای ساخت منازل افراد سیل‌زده در منطقه بردسکن و دیگر نقاط استان، در اختیار بنیاد مسکن قرار دادند که به‌زودی تحویل افراد خسارت دیده می‌شود تا حلاوت کمک‌های نماینده رهبر انقلاب و همچنین تلاش‌های خود را در قالب مسکن در کنار کمک‌های دولت ببینند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی از بازسازی۳ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و افزود: ۱۵ هزار و ۵۰۰ طرح ویژه مسکن روستایی که تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی و بلاعوض خودشان را دریافت می‌کنند و تسهیلات ۸ میلیون تومان دیگر نیز کمک بلاعوض از طریق حساب ۱۰۰ امام است که برای تکمیل واحدهای مسکونی به افراد پرداخت می‌شود.

وی کمک خیرین را مؤثر دانست و گفت: در سال ۹۷ بنیاد مسکن بردسکن توانست سهمیه قیر خوبی را جذب کند و نزدیک ۱۰ درصد قیر استان به بردسکن تخصیص یافت.

فرماندار بردسکن نیز در این جلسه گفت: با توجه به سیل فروردین ماه در بردسکن، دوران سختی را بنیاد مسکن این شهرستان سپری کرد و اقدامات ارزنده‌ای نیز انجام شد.

مجتبی شاکری افزود: در هفته دولت بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر از محل قیر رایگان در روستاها انجام شده است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در هفته دولت بسیار ستودنی بود، افزود: توسعه و آبادانی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

فرماندار بردسکن اظهار کرد: معابر روستای علی‌آبادک آسفالت نیست که درخواست داریم این مهم را در سرلوحه کار قرار دهید تا مردم این روستا نیز از نعمت آسفالت برخوردار شوند.

شاکری با اشاره به تخریب منازل مسکونی بیان کرد: بعضی از منازل به تعمیرات نیز نیاز دارند و نیاز است که با اعطای تسهیلات تعمیرات و همچنین با توجه به نزدیک شدن زمستان هرچه سریع‌تر تعمیرات منازلی که در سیل آسیب دیده‌اند، زودتر انجام شود تا مشکلی به‌وجود نیاید.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد منازل مسکونی ما غیرمقاوم و کم‌دوام هستند، افزود: امیدواریم در سال جاری نیز همانند سال گذشته قیر رایگان خوبی به بردسکن اختصاص یابد.

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.