مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی قریب به ۱۸ هزار شهید گلگون کفن و با نام و بی‌نام در دفاع مقدس داشته و ۴۹۰۰۰ جانباز نیز تقدیم کرده است.

خراسان رضوی ۴۹۰۰۰ جانباز تقدیم دفاع مقدس کرده است

به گزارش قدس آنلاین، سردار یوسف علیزاده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و در هفته دفاع مقدس که از دو روز دیگر آغاز می‌شود و همزمان است با یورش ددمنشانه لشکر یزیدیان زمان و تحمیل جنگ بر این ملت، گرامیداشت یاد و نام حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس را خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال آنچه در یاد ما باقی مانده، یاد و نام امام حسین(ع) است و شهدا نیز فرزندان حسین زمان هستند و بر او اقتدا کرده‌اند و گرامیداشت شهدا نیز به همان میزان ضرورت و اهمیت و ارزش دارد.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای افتخار به داشته‌های انقلابی است افزود: به فرزندان رشید و ایثارگر و از جان گذشته خود که همگی مدیون آنها هستیم افتخار می‌کنیم؛ چه کسی در دنیای امروز مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی نیست؟ فریاد اسلام خواهی در جای جای جهان امروز مرهون خون پاک شهیدان است.

علیزاده تاکید کرد: این منطق امروز در اختیار ماست و به‌مناسبت هفته دفاع مقدس می‌خواهیم تکریم کنیم پیشکسوتان دفاع مقدس را و در مقابل ایثارگران دفاع مقدس تعظیم کنیم و به خودمان دوباره بباورانیم و تفهیم کنیم که امروز استقلال، آزادی و پیشرفت‌های همه جانبه در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و نظامی و دفاعی همگی مدیون و مرهون خون شهداست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امروز در جهان حرفی برای گفتن داریم به دلیل این است که مدیون شهیدان هستیم و آنچه داریم مرهون هدایت‌های پیامبرگونه امام هستیم و آنچه داریم مرهون و مدیون هدایت‌های حکیمانه، انقلابی و پدرانه و مجاهدانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دشمنان خارجی و ضدانقلاب نیز بدانند ما رهروان راه شهیدان هستیم و این پرچم به زمین نیفتاده که بخواهیم بلندش کنیم، بلکه در طول سال‌های انقلاب بر دوش فرزندان انقلابی امام دست به دست پیش رفته است.

علیزاده عنوان کرد: امروز امنیت یک آرزو نیست؛ امنیت تامین شده و دوران «بزن و دررو» و اشغالگری و دوران کودتاگری و دوران سخت‌گیری‌های قلدرصفتانه گذشته؛ امروز امت اسلام اقتدار دارد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند همایش و حضور حماسی میلیونی و چندمیلیونی امت اسلام در راهپیمایی بی‌نظیر اربعین تمرین تشکیل امت واحده و تمرین ایجاد تمدن اسلامی و تمرین ایجاد به صدا درآوردن ناقوس مرگ مستکبران در سراسر دنیای اسلام است. هفته دفاع مقدس این فرصت را به ما می‌دهد که به کارنامه خود با ۴۰ سال افتخار و اقتدار و پیروزی مدام نگاه کنیم؛ کارنامه‌ای که در آن ۴۰ سال شکست و نومیدی و ناکامی و نکبت برای نظام سلطه، ایادی و اذناب و نوکران آنها دیده می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: امروز موازنه جنگ تغییر کرده و به حول قوه الهی، امت اسلام در سراسر جهان در موضع ابتکار عمل و اقتدار است و این فرصت را در هفته دفاع مقدس مغتنم می‌شماریم.

علیزاده تصریح کرد: از اهل قلم و صاحبان نفس و همرزمان و پیشکسوتان درخواست داریم که همیشه ایام باید از افتخارات گفته شود اما هفته دفاع مقدس هفته به میدان آمدن همه است؛ نباید از این نکته مهم مغفول شویم.

وی تاکید کرد: برخی دائما آوای نومیدی به جامعه پمپاژ می‌کنند و دائما تاریکی‌ها را نشان می‌دهند؛ هفته دفاع مقدس که پرونده درخشان و مشعشع ۴۰ سال ایستادگی امت حزب الله را پیش روی ما می‌گذارد را باید با عزت نشان دهیم و از آن سخن بگوئیم. برخی انسان‌های جاهل اسم شهید را از تابلوها حذف می‌کنند و این خیانت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: مردم پای آرمان‌ها و اصول انقلاب تا پای جان ایستاده‌اند و این را بارها ثابت کرده‌اند.

علیزاده تصریح کرد: ملت‌های همسایه و ملت‌های کشورهای مختلف دنیا و حتی دشمنان کینه‌توز ما دریافته‌اند که پای قول و عهدی که بسته‌ایم، هستیم و این پیمان ناگسستنی است و با جان و مال و آبروی خود پای عهدی که بستیم، هستیم و این یک شعار و یک ادعا نیست بلکه یک پرونده بیش از ۴۰ سال نشان‌دهنده این منطق ماست.

وی گفت: دفاع مقدس الگوی آزادگی و پیشرفت و عبور از کید دشمنان را به دیگران تعلیم داده است؛ خراسان در دفاع مقدس نقش بارزی داشت و ۱۴ یگان رزمی و یگان پشتیبانی در میدان رزم داشت؛ لشگرهای فاتح میدان‌ها از سپاه و ارتش و یگان‌هایی از جهاد و کمیته انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در نبرد حضور داشتند. خراسان رضوی قریب به ۱۸ هزار شهید گلگون کفن و با نام و بی‌نام در دفاع مقدس داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.