مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۱۹ جهان امروز با صعود ملی‌پوش وزن ۹۲ کیلوگرم ایران به مرحله نهایی رقابت‌ها همراه شد.

صعود مقتدرانه علیرضا کریمی به مرحله نهایی

قدس آنلاین: «علیرضا کریمی» ملی‌پوش وزن ۹۲ کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف «گئورگی روبایف» روسی الاصل و دارنده مدال نقره جوانان جهان از مولداوی رفت. سه دقیقه نخست این کشتی با برتری یک بر صفر حریف مولداوی در جریان بود اما کریمی در سه دقیقه دوم توانست با نتیجه ۱۲ بر یک پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. با این برد کریمی سومین ملی‌پوش ایرانی است که گام در مرحله یک‌چهارم‌نهایی رقابت‌ها می‌گذارد.

وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ «لیوبومیر ساگالیوک» از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کریمی در این مرحله به مصاف «علیخان جبرائیل‌اف» از روسیه رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر حریف روس را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

اما در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که وزنی المپیکی به شمار می‌رود «یدالله محبی»  محبی در یک‌چهارم نهایی مقابل «الکساندر خوتسیانیوسکی» دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و از صعود به نیمه نهایی این رقابت‌ها بازماند. ملی‌پوش ایرانی باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست آورد.

پیش از کریمی یونس امامی با برتری برابر آزادکار ژاپنی به  نیمه نهایی وزن ۷۰ کیلوگرمی رسیده بود. وزن ۷۰ و ۹۲ غیرالمپیکی به شمار می‌رود.

صبح امروز همچنین «رضا افضلی» با باخت برابر حریف کوبایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ کشتی آزاد جهان در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان در جریان است و ملی پوشان ایران تنها یک سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کرده است. «رضا اطری» ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم صبح امروز موفق به کسب سهمیه شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.