ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی گفتند: حمله موشکی انصارالله به قلب نفتی عربستان در آرامکو باعث وحشت غرب به ویژه آمریکا شد و این حادثه نشان داد که دشمنان ما چقدر آسیب پذیرند و اگر ما مقاومت کنیم پیروزی از آن جبهه مقاومت است.

حمله موشکی انصارالله به «آرامکو» آسیب‌پذیری دشمنان را نشان داد

به گزارش قدس آنلاین، ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی ظهر امروز در سنگرهای نماز عبادی سیاسی جمعه و در اجتماع نمازگزاران جمعه به بیان موضوعات مهمی مانند رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس، اقدامات قاطع قوه قضاییه در برخورد با مفسدان و مذاکره نکردن مجدد با آمریکا پرداختند.

ایران اسلامی به تأسی از عاشورا عزت خود را حفظ می‌کند

امام جمعه داورزن درخطبه نمازجمعه داورزن که در محل مصلی‌موقت این شهرستان برگزارشد، گفت: ایران اسلامی به تأسی از عاشورای حسینی عزت خود را حفظ و  از مذاکره اجتناب می‌کند.

 حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا اظهار کرد: ترفند جدید آمریکا برای مذاکره عادلانه نیست وهدف آنها این است که به همه ثابت کنند فشار حداکثری جواب داد و ایران را تسلیم کرد و به پای میز مذاکره آورد.

علی‌زاده ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نقشه آمریکایی را برعلیه جمهوری اسلامی برملا کردند چون اگر به دنبال مذاکره باشد دیگر فشار حداکثری چه معنایی دارد؟ هرچه تحریم بود بر علیه ما اجرا کردند تا ایران اسلامی را به زانو درآورند.

وی با بیان اینکه آمریکا به لطف الهی شکست خورده،افزود: کارشناسان خودشان به این مطلب اعتراف کردند، پس چیزی از دشمنی آنان بر علیه ایران اسلامی کم نشد، هدف از مذاکره همان‎طور که آمریکا واروپا می‌گویند بر سر رفع تحریم نیست بلکه بر سر قدرت موشکی ایران ومحدودکردن تاثیر منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است که چنین اتفاقی همان‌گونه که رهبرعزیز ودیگر مسؤولان گفتند نه در نیویورک ونه در جای دیگری اتفاق نمی‌افتد و این آرزو را  به گور می‌برند.

امام جمعه داورزن خاطرنشان کرد: حمله موشکی انصارالله به قلب نفتی عربستان در آرامکو باعث وحشت غرب به ویژه آمریکا شد و این حادثه نشان داد که دشمنان ما چقدر آسیب پذیرند و اگر ما مقاومت کنیم پیروزی از آن جبهه مقاومت است، بنابراین شروع به اتهام‌زنی ایران اسلامی کرده‌اند در واقع هنوز آمریکایی‌ها باور ندارند که جبهه مقاومت در منطقه قدرتمند شده است.

وی با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس ابرازکرد: دفاع مقدس یکی از جلوه‌های شکست مستکبران از ایران اسلامی بود، جنگی که برای از بین بردن ایران اسلامی ایجادکردند اما این کشور پیروز میدان شد.

علی‌زاده افزود: آنچه باعث این پیروزی کم نظیر ملت ایران شد فرهنگ عاشورایی، عشق به سیدالشهداءو عشق جوانان این ملت به فرهنگ شهادت بود که سالار شهیدان به ما آموختند، و جوانان عزیز تاریخ این عزت وکتاب‌هایی که درباره شهدای دفاع مقدس نوشته شده است مطالعه کنند چرا که بهترین الگوی شایسته برای نسل جوان امروز ما است.

میوه شیرین هشت سال دفاع مقدس شکل گرفتن جریان مقاومت در جهان است

امام جمعه موقت گناباد گفت: در جریان مقاومتی که در منطقه شکل گرفته است یکصد کشور عضو هستند و و در این جریان شیعه و سنی، مسیحی کرد و لر عرب حضور دارند.

حجت الاسلام رضا مدنی اضافه کرد: امسال عزای امام حسین (ع) در یکصد کشور برگزار شد که نشان می‌دهد محبت به ابا عبدالله(ع) مرز نمی‌شناسد و مردم جهان الگوی خود را در مقاومت و مبارزه یافته اند.

وی با بیان اینکه جریان مقاومت، رهبر خود را یافته است، خاطرنشان کرد: امروز آزاد اندیشان دنیا رهبر معظم ایران را به عنوان رهبر مقاومت می شناسند.

امام جمعه موقت گناباد در خصوص روز اورژانس گفت : یکصد و بیست نیرو در شهرستان گناباد در قالب فوریت‌های پزشکی زمینی و هوایی رسیدگی به امور مجروحان و بیماران را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد : مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ممکن است جان انسانی را به خطر بیندازد که از این کار باید به شدت پرهیز کرد.

 امام جمعه موقت گناباد با بیان اینکه امام جمعه گناباد جهت پیگیری مشکل اشتغال گناباد در مشهد به سر می‌برند،گفت : نماز جمعه یک امر سیاسی و عبادی است، سیاسی بدان معنا که گره‌های جامعه و مشکلات مردم باید در خطبه‌ها مطرح شود و مسؤولان نیز باید با شرکت با شکوه خود در نماز جمعه این مشکلات و گره‌ها را بشنوند و در حل آنها بکوشند.

وی گفت : بسیاری از مشکلات با همت مسؤولان در خود شهرستان قابل حل است، مثلا وقتی ما در شهرستان چندگانگی قیمت‌ها را شاهد هستیم، اگر مردم و مسؤولان همت کنند قابل حل است.

برخوردهای انقلابی قوه قضاییه روحیه جهادی را تقویت کرده است

امام‌جمعه قوچان در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به برخوردهای انقلابی قوه قضاییه در سطح جامعه، گفت: قوه قضاییه بارقه‌های امید در میان مردم ایجاد و روحیه انقلابی و جهادی را تقویت کرده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی با تأکید بر اینکه برای ماندگاری این بارقه‌های امید در جامعه باید مبارزه بی حد و مرز با فساد و پدیده آقازاده‌ها توسط قوه قضاییه انجام شود، بیان کرد: مشورت مردم با افراد حقوقدان می‌تواند بسیاری از مشکلات را سهل و آسان کند و مردم در پیچ و خم‌های قانونی به دلیل عدم آگاهی گرفتار نشوند.

وی تأکید کرد: برخورد قاطع با قضات متخلف هم باید همچنان توسط قوه قضاییه انجام بگیرد و مردم نیز هرجا از قاضی دادگاهی تخلفی مشاهده کردند گزارش دهند.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در هیچ سطحی مذاکره با آمریکا انجام نمی‌شود، تصریح کرد: مردم جامعه به‌عنوان کسانی که این انقلاب را ایجاد کرده‌اند، می‌توانند مشکلات را به بهترین شکل حل کنند، پس باید نگاه به داخل داشت نه خارج کشور.

دستجردی با بیان این مطلب که هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید باید به فکر دانش‌آموزان مستمند هم بود، افزود: مدارس حق ندارند به جز آن‌هایی که قانون تعیین کرده یا مدارس غیرانتفاعی، از دانش‌آموزان شهریه بگیرند.

وی بیاد کرد: متأسفانه برخی مدارس به دنبال دور زدن هستند و از طریق انجمن اولیا گرفتن مبلغی از دانش‌آموزان را تصویب می‌کنند، نباید کاری کنیم که انسان‌های مستمند به دلیل نداشتن این شهریه‌های غیرقانونی دچار خجالت و سرخوردگی شوند.

نهیب رهبری معظم انقلاب اسلامی موجب برچیدن سند ۲۰۳۰ در کشور شد

امام جمعه بردسکن در خطبه های نماز جمعه این هفته بردسکن که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سند پخته‌ای بود که چندین سال کارشناسان روی آن کار کرده بودند،بنابراین مورد تاکید است که این سند در نظام آموزشی ما به صورت جدی عملیاتی شود.

حجت الاسلام علی اصغر امینی با اشاره به اینکه در ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: ضروری است با توجه به تبیین گام دوم این سند اجرایی شود.

وی با اشاره به هفته آخر تابستان و آغاز سال تحصیلی، آموزش و پرورش را جایگاه و خاستگاه انسان‌های دارای نبوغ و خلاقیت نام برد و افزود: بدون توجه به جایگاه آموزش و پرورش و پرورش دانش آموزانی که آینده ساز این کشور هستند به جایی نمی‌رسیم، زیرا پیشرفت کشور در گرو توجه به جایگاه آموزش و پرورش است.

امینی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون برخورداری از نیروی کارآمد و متعهد قادر نیست که به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند، افزود: برخلاف داشتن منابع و مخازن زیرزمینی، پیشرفت کشور با حضورنیروهای کارآمد و خلاق امکان‌پذیر است.

امام جمعه بردسکن روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی را گرامی داشت و با تقدیر از دست اندرکاران در خصوص تخصیص یک دستگاه آمبولانس یک و نیم میلیارد تومانی که مجهز به جدیدترین نوع آمبولانس در کشور است به بیمارستان بردسکن، اظهار کرد: اورژانس بردسکن نیاز به توسعه شبکه ۱۱۵ خود دارد که امید است مسؤولان شهرستان نسبت به توسعه خطوط لازم اورژانس ۱۱۵ در بردسکن اقدام کنند.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس از مسؤولان بردسکن خواست با کمک به دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

امینی به تلخ و شیرینی‌های دوران جنگ تحمیلی علیه ایران به نمایندگی کشورهای مختلف توسط صدام حسین هم اشراه و عنوان کرد: جنگ تحمیلی علیه ایران در دنیا به پدیده کم نظیر تبدیل شد و صحنه های مقاومت و ایثار را به جهان صادر کرد.

وی ایستادگی ملت ایران را ستود و گفت: افتخار ملت ایران ایستادگی در برابر دشمنان و یاوه گویی‌های دشمنان است و در این راه خانواده‌های معظم شهدا جانبازان و آزادگان سند افتخار این کشور هستند.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.