عضو دفتر سیاسی انصار الله تاکید کرد نیروهای یمنی با اعلام آتش بس، همه متجاوزان را به توقف جنگ دعوت کرده و این فرصت را به سعودی‌ها می‌دهند تا آبرومندانه‌تر از جنگ یمن خارج شوند.

البخیتی: سعودی‌ها می‌توانند آبرومندانه یمن را ترک کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، محمد البخیتی اعلام کرد: «ما با اعلام آتش بس همه متجاوزان را به توقف جنگ دعوت می‌کنیم. این اولین باری نیست که انصار الله یمن به آتش بس و توقف جنگ دعوت می‌کند.»

البخیتی با بیان اینکه «قدرت و توان نظامی ما به همه جهان ثابت شد و خسارت‌های زیادی به متجاوزان وارد کردیم» افزود: «اکنون ما متجاوزان را به توقف جنگ و آتش بس فرا می‌خوانیم. این تصمیم، میزان جدیت ما در دستیابی به صلح را نشان می‌دهد و ما این فرصت را به سعودی‌ها می‌دهیم تا آبرومندانه‌تر از جنگ یمن خارج شوند.»

عضو دفتر سیاسی انصار الله در ادامه تأکید کرد: «ما همه عملیات‌های نظامی به خاک عربستان سعودی را متوقف کرده ایم؛ ما یکجانبه حملات خود را متوقف کرده ایم و عربستان باید از این فرصت استفاده کند.»

محمد البخیتی با این حال هشدار داد: «در صورتی که عربستان به این اقدام ما پاسخ مناسبی ندهد و بخواهد به تجاوز به یمن ادامه دهد در این صورت تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد. اکنون ما، عربستان و سایر کشورهای عضو ائتلاف را رها می‌کنیم تا با دقت این اقدام و پیشنهاد ما را بررسی کنند. ما با این اقدام جدی بودن خود در دستیابی به صلح و توقف جنگ را نشان دادیم. توقف جنگ به نفع همه خواهد بود و حتی بیش از یمن به سود عربستان سعودی خواهد بود.»

ساعاتی پیش مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن  از طرح جدیدی برای صلح وآتش بس در یمن خبر داد و از تمام طرف های درگیر جنگ خواست تا به طور جدی به میز مذاکره برگردند تا صلح فراگیر در کشور برقرار شود. (اینجا)

مبارزان یمنی پس از آن به صورت یک‌طرفه اعلام آتش‌بس کردند که شنبه گذشته در عملیات پهپادی منحصر به فردی تأسیسات نفتی عربستان را بمباران کردند، به طوری‌که به سرعت تولید روزانه نفت سعودی‌ها تا ۵۰ درصد کاهش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.