وزیر خارجه ایران بامداد شنبه در توئیتر نوشت حتی خود سعودی‌ها هم داستان دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی کشورشان را باور ندارند.

ظریف: خود عربستان هم داستان دخالت ایران در حمله به آرامکو را باور ندارد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران بامداد شنبه در حساب کاربری‌ خود در توئیتر ادعاهای رژیم سعودی درباره دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی این کشور را رد کرد. 

ظریف در توئیتر نوشت: «با توجه به اینکه رژیم سعودی در یک اتهام بی‌اساس ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر دانسته جالب است که آنها امروز برای تلافی آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل را نقض کرده و به حدیده یمن حمله کردند. واضح است حتی خود سعودی‌ها هم داستان دخالت ایران [در حمله به تأسیسات نفت سعودی] را باور ندارند.»

روز شنبه ۲۳ شهریورماه «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند. او دیروز (چهارشنبه) وارد شهر جده، واقع در غرب عربستان سعودی شد و مورد استقبال «ابراهیم العساف»، همتای سعودی‌اش قرار گرفت. پامپئو در این سفر با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند».

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.