همدان – شهردار همدان گفت: در همایش جهانی راه ابریشم ، نمایشگاهی با محوریت نمایش صلح‌نوشته‌های جاده ابریشم برپا خواهد شد.

نمایشگاه صلح‌نوشته‌های جاده ابریشم در همدان برپا خواهد شد

 به گزارش قدس آنلاین  عباس صوفی شهردار همدان اظهار کرد: دبیرخانه این رویداد این روزها در تکاپوی برنامه‌ریزی برای میزبانی از گردشگران است.

صوفی افزود:  توسعه گردشگری و تحکیم مباحث فرهنگی اهداف مهم در اخذ میزبانی نشست‌های جهانی راه ابریشم است.

وی بیان کرد: همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شد و میزبان نشست فعالان گردشگران کشورهای مختلف و نیز مجمع گردشگری آسیا بود که تاثیر بسزایی در معرفی این استان در مقصد توریسم بین‌المللی داشت.

شهردار همدان افزود : نشست‌های جهانی راه ابریشم با هدف  توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشورهای عضو و نیز رونق گردشگری و معرفی هرچه بهتر توانمندی‌ها و جذابیت‌های گردشگری همدان برگزار می‌شود.

صوفی گفت : بدون تردید برپایی اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان به عنوان یک رویداد مهم بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و تلاش می‌کنیم، میزبان شایسته‌ای برای میهمانان این کنفرانس باشیم.

وی یاد آورشد : افزون بر این میزبانی، شهرداران آسیا نیز پیشنهاد برگزاری نشست هم‌اندیشی مجمع شهرداران کشورهای آسیایی را ارائه کرده‌اند که استقبال می‌کنیم.

شهر دار همدان با تاکید بر اینکه امروزه رونق صنعت گردشگری موثرترین راهکار در رشد اقتصادی کشور به شمار می رود، گفت: میزبانی‌های بین‌المللی نه تنها به شناساندن ظرفیت‌های گردشگری همدان در عرصه های مختلف کمک شایانی می‌کند بلکه می‌تواند به دروازه طلایی برای ارتقا سطح اقتصادی این استان تبدیل شود.

پایتخت تاریخ و تمدن ایران

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همدان، به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، نگین گردشگری "راه ابریشم" است و از این رو در بین شهرهای این مسیر در دنیا می‌درخشد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: همدان به واسطه موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی خود در دوره‌های مختلف تاریخی به ویژه دوران اسلامی مورد توجه کشورهای راه ابریشم بوده است.

وی گفت: امروز برگزاری نشست‌های جهانی "راه ابریشم" در همدان موید این موضوع است که این خطه هم‌چنان نقش غیرقابل انکاری در این مسیر دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل همدان در حوزه گردشگری اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری همدان، قابلیت پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را مهیا کرده است.

حاجی بابایی ضمن اینکه از مسئولین استان خواست با رایزنی و پیگیری جدی، زمینه ثبت جهانی آثار تاریخی همدان را در یونسکو فراهم کنند بیان داشت: متاسفانه همدان به حق خود دست نیافته که باید از فرصت اجلاس جهانی "راه ابریشم" بهترین استفاده را برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.