قزوین_ مسئول قرارگاه نجف ستادمردمی اربعین استان قزوین گفت: امسال برای سومین سال است که در نجف موکب مرکزی به نام "موکب سیدالشهدای استان قزوین" راه اندازی می‌شود.

۴۵هزار پرس غذا در اربعین امسال توزیع می‌شود/ ارایه خدمات اسکان به ۱۵هزار زائر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی ستادمردمی اربعین استان قزوین، محمد خورشیدی با اشاره به فعالیت موکب قزوین در نجف اظهار کرد: امسال برای سومین سال است که در نجف موکب مرکزی به نام "موکب سیدالشهدای استان قزوین" راه اندازی می‌شود.

وی افزود: همچنین موکب‌هایی هم از سوی اداره کل اوقاف و خورهشت قزوین در کوفه دایر است که برای هماهنگی همه امور یک قرارگاه مرکزی به نام "قرارگاه نجف" راه‌اندازی شده است.

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین گفت: موکب مرکزی ستاد اربعین استان به مساحت ۴۰۰ متر در جوار حرم امیرالمونین(ع) و با استفاده از ساختمان‌های همجوار دایر می‌شود.

خورشیدی ابراز کرد: امسال با توجه به پیش بینی افزایش حضور زائران در پیاده روی اربعین نسبت به سال گذشته ظرفیت موکب را ارتقاء داده و موکب سیدالشهداء آمادگی پذیرش ۱۵۰۰ نفر برای اسکان را دارد.

وی بیان کرد: هر شب مراسم عزاداری در موکب شهر مقدس نجف برگزار خواهد شد اما به مدت پنج شب از نوزدهم تا بیست و سوم مهرماه ویژه برنامه عزاداری را داریم و سخنرانان و مداحان مطرح استان حضور خواهند داشت.

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین خاطرنشان کرد: این پنج شب عزاداری به عنوان افتتاحیه اربعین و در جوار حرم امیرالمونین(ع) است که به بحث معرفت و چرایی پیاده روی اربعین پرداخته می‌شود که برای زائرین مفید خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین برای کودکان هم یک مهدکودک پیش بینی شده که وقتی زائران برای یک شب در موکب حضور خواهند داشت بتوانند از این فضا برای فرزندانشان استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: یک حسینیه در موکب سیدالشهداء فراهم شده که همه روزه نماز جماعت، بیان احکام، نهج البلاغه و زیارت امین الله توسط روحانی موکب برگزار می‌شود. 

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین گفت: زائران توجه داشته باشند که اسکان در موکب سیدالشهداء یک شبه است و امکان اسکان چندین روز وجود ندارد چراکه درصدد هستیم زائرین بیشتری بتوانند از امکانات بهره‌مند شوند.

وی توضیح داد: زائران برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه اطلاع رسانی موکب نجف در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و بله مراجعه کنند و راه‌های کمک و واریز نذورات در همین صفحات اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.