رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با اعزام نظامیان این کشور به عربستان سعودی به بهانه تقویت قدرت دفاع هوایی و موشکی این کشور موافقت کرده است.

 موافقت ترامپ با اعزام نظامیان به عربستان سعودی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از حملات بی سابقه اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که ایالات متحده مدعی شده است ایران در آنها دست داشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با اعزام نظامیان این کشور به عربستان با هدف تقویت دفاع هوایی و موشکی این کشور موافقت کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای عربستان و آمریکا درباره دست داشتن در این حملات را به طور قاطع رد کرده است.

پنتاگون اعلام کرده است که استقرار نظامیان آمریکایی در خاک عربستان سعودی شامل هزاران نفر از پرسنل نظامی نخواهد بود و تعداد متوسطی از نظامیان آمریکایی در عربستان مستقر می شوند و ماهیت استقرار آنها دفاعی خواهد بود.

پنتاگون همچنین قصد دارد برنامه تحویل تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تسریع کند.

رویترز پیش از این اعلام کرده بود که پنتاگون در حال بررسی ارسال سکوهای ضد موشک، پهپادها و جنگنده های بیشتری برای این دو کشور عربی است. ایالات متحده همچنین در حال بررسی استقرار نامحدود یک فروند ناو هواپیمابر در منطقه است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری گفت: در پاسخ به درخواست عربستان، رئیس جمهور آمریکا با استقرار نیروهای آمریکایی موافقت کرده است، این استقرار نیروها ماهیتی دفاعی داشته و متمرکز بر دفاع هوایی و موشکی است.

وی افزود: ما برای تسریع تحویل تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی تلاش خواهیم کرد تا توانایی آنها برای دفاع از خودشان ارتقا یابد.

جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده است که حضور نظامیان آمریکایی در منطقه یکی از عوامل اصلی تشدید بی ثباتی در منطقه است.

روابط ایران و آمریکا از زمان تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای 2015 میلادی به شدت متشنج شده است. دولت آمریکا پس از خروج از این توافق، تحریم های ظالمانه اقتصادی و تجاری علیه ایران را تشدید کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.