خوزستان- ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز گفت: به دلیل برنامه ریزی دولت بر واردات کالاهای اساسی در خرمشهر و آبادان ۲۶ درصد کاهش واردات داشته ایم.

 کاهش وادرات از مرزهای خرمشهر و آبادان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز شنبه ۳۰شهریور برگزار شد، درباره وضعیت صادرات و واردات گمرک خوزستان اذعان کرد: در سال جاری ۵ میلیارد و ۳۱۳ میلیون دلار صادرات  داشته ایم که از لحاظ ارزشی ۷۹ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته و به لحاظ وزنی هم تغییری نداشته ایم.
بلوطی ادامه داد: از این میزان صادرات ۸۰۰ هزار دلار مربوط به صادرات استان خوزستان به کشور عراق  بوده که از لحاظ ارزشی  ۱۰۵ درصد افزایش و به لحاظ وزنی ۹درصد افزایش  داشته است.
وی با اشاره به اینکه عمده واردات از بندر  امام بوده، افزود: در بخش واردات از بندر امام ۳ میلیارد و ۴۰۰میلیون واردات داشته ایم که نسبت به سال گذشته که ۳ میلیارد و ۳۸۹ میلیون بوده تغییری پیدا نکرده است.
این مسئول با تاکید بر رتبه سوم خوزستان در صادرات اظهار کرد: در خرمشهر و آبادان به دلیل اینکه ثبت سفارش دولت بر روی کالای اساسی برنامه ریزی شده و تامین بازار از  این منظر در نظر گرفته شده ۲۶ درصد کاهش واردات داشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.