رئیس شعبه تامین اجتماعی نیشابور گفت: این شعبه بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال از سازمان‌های عمومی و غیر دولتی طلبکار است.

تامین اجتماعی نیشابور بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال طلبکار است

به گزارش قدس آنلاین، کوروش راهدار امروز در نشست خبری با بیان اینکه بیشترین طلب از این مقدار مربوط به شهرداری است افزود: با اجرای طرح بخشودگی در سازمان تامین اجتماعی حدود ۴۰۰ درخواست در این زمینه به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال به این شعبه رسیده است.
وی اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد از درخواست‌های رسیده برای بخشودگی جرایم مربوط به کارگاه‌های تولیدی است که با گرفتن مجوز از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می توانند تا ۱۰۰ درصد از بخشودگی استفاده کنند.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی شعبه نیشابور دارای  ۶۳ هزار بیمه شده اصلی و ۱۱ هزار مستمری بگیر است که با احتساب افراد تبعی بیش از ۲۰۰ هزار نفر را زیرپوشش دارد که از این تعداد حدود ۱۰ درصد مشاغل آزاد،  ۵۹ درصد بیمه اجباری، سه درصد بیمه اختیاری، ۴ درصد بافندگان، یک درصد بیمه بیکاری و ۱۴ درصد رانندگان هستند.
راهدار افزود: در یک سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد ریال به بیش از یک هزار نفر برای بیمه بیکاری در این شعبه پرداخت شده و طی این مدت تعهدات بلند مدت  این شعبه ۲ هزار میلیارد ریال و تعهدات کوتاه مدت اعم از کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه ایام بارداری، نقص عضو و هزینه سفر بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ دانشجو زیرپوشش تامین اجتماعی نیشابور و حدود ۱۵۰ نفر زیر پوشش صندوق اعتباری هنر هستند و ۴۰ خدمت تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری از طریق خدمات الکترونیک ارائه می شود که تا پایان سال به ۲۰۰ خدمت می رسد.
وی گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۱۸ هزار بازرسی از کارگاه‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی این شهرستان انجام شده که بیشترین تخلفات شامل عدم اعلام تعداد روزهای مشغول به کار توسط کارفرما و عدم درج لیست پرداخت حقوق واقعی بوده است.
راهدار افزود: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور است که به حفظ و صیانت از نیروی انسانی در بخش های تولید، خدماتی و بازرگانی و حمایت از اشخاص، سالمندان و از کار افتادگان با پرداخت مستمری، غرامت، هزینه فوت و هزینه های درمانی می پردازد.
خدمات تامین اجتماعی در شهرستان های نیشابور و فیروزه از طریق ۲ شعبه در نیشابور و بخش زبرخان و چهار شعبه اقماری شامل ۲ شعبه در فیروزه و عشق آباد و ۲ شعبه در قدمگاه و درود و یک کارگزاری اصلی در نیشابور و یک کارگزاری در بخش زبرخان ارائه می گردد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.