۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 671206

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع ضمن افتتاح خط تولید ذخیره سازهای پیشرفته دفاعی از 8 ذخیره ساز پیشرفته جدید رونمائی کرد.

هشت محصول ذخیره ساز پیشرفته رونمایی شد

قدس آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع ضمن افتتاح خط تولید ذخیره سازهای پیشرفته دفاعی از 8 ذخیره ساز پیشرفته جدید رونمائی کرد.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با اشاره به فرارسیدن ایام ا.. دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ شهدا به ویژه 1000 شهید صنعت دفاعی اظهار داشت: رونمائی از 8 ذخیره ساز پیشرفته جدید مصداق بارزی از تحقق جهادی اقتصاد مقاومتی درراستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رفع وابستگی به بیگانگان، جلوگیری از خروج ارز و تکیه بر توان داخلی توسط فرزندان متعهد و متخصص صنعت دفاعی در مجموعه وزارت دفاع است.

وی با بیان اینکه این محصولات با استفاده از به روزترین تکنولوژی های حال حاضر و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا در حوزه باتریهای نسل جدید طراحی و ساخته شده است از باتری ویژه خودروی تاکتیکی پیشرفته ارس خبر داد و گفت: این باتری با اعمال تغییرات و طراحی جدید قابلیت جریان دهی طولانی مدت را برای خودروی پیشرفته تاکتیکی  "ارس" محقق نموده است.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با اشاره به باتری های  ویژه قایق های تندرو با گفت: این باتری ها  علاوه بر مقاومت بسیار بالا در برابر ضربات و شوکهای شدید حاصل از حرکت قایق، از قابلیت جریان دهی جهت راه اندازی موتور و سایر ادوات نصب شده روی قایق برخوردار می باشد. در طراحی این باتری با استفاده از عایقهای پیشرفته خاص، ریزش مواد فعال به صفر رسیده و عمر باتری حدود 50 درصد افزایش یافته است.

امیر سرتیپ حاتمی در تشریح باتری نسل جدید مجهز به شبکه های نگهدارنده مواد فعال موسوم به Power Frame (فن آوری نوین در حوزه تولید شبکه های باتری) بیان کرد: این فن آوری علاوه بر قابلیت جریان دهی و استارت بسیار مطلوب در دماهای زیر صفر، به علت برخورداری از شبکه های خاص دارای عمر بالاتر (تا 30 درصد)نسبت به باتریهای معمولی است .

وزیر دفاع در توضیح باتری های  نسل جدید با عمر بالاتر خاطرنشان ساخت: استفاده از افزودنیهای خاص و پیشرفته و تغییر شرایط فرایندی باعث شده این نوع باتری دارای عمر چرخه ای بالاتر بوده و نیاز باتری خودروهای خاص که استارت های متوالی و در فواصل کم دارند را مرتفع سازد.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با تشریح  باتری خودرویی جدید به عنوان اولین باتری طراحی شده ویژه مناطق گرمسیر کشور بیان کرد:این نوع باتری با استفاده از آلیاژهای خاص مقاوم به خوردگی و افزودنی های ویژه و با به کارگیری آخرین دستاوردهای علمی دنیا تولید شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه این نوع باتری کلیه استانداردهای سختگیرانه آزمون در دمای 75 درجه سانتیگراد را با موفقیت طی نموده است گفت: . این نوع باتری پاسخی به نیاز هموطنان ساکن در مناطق گرم کشور بوده که با عمر بالاتر، زمان تعویض باتری را به حداکثر رسانده است.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم همچنین از 3 نوع باتری صنعتی  مورد مصرف در انواع لیفتراک های سنگین و فوق سنگین، ساخته متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی ودجا در حوزه باتری های صنعتی رونمائی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.