مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تعداد ۱۲ بیمارستان و دو مرکز جراحی محدود در مشهد مجوز گردشگری سلامت را دارند و دو بیمارستان و دو مرکز جراحی محدود دیگر نیز ارزیابی هایشان در حال بررسی است.

۱۲ بیمارستان و دو مرکز جراحی محدود موفق به کسب مجوز گردشگری سلامت شدند

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از وبدا، اسماعیل خیامی اظهار کرد: در سال گذشته افزون بر ۲۰ هزار نفر، از مراکز بستری و جراحی محدود در مشهد خدمات درمانی در حوزه های مختلف نظیر بیماری‌های زنان، قلبی و عروقی، جراحی‌های مختلف از جمله چشم و بینی دریافت کرده اند و طبق برآوردها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر هم از خدمات سرپایی، تشخیصی و درمانی استفاده کرده اند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حضور گردشگران سلامت در کلانشهر مشهد طی سال‌های اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده و سال گذشته از ۵۶ ملیت در مشهد بیمار پذیرش شده است، خاطر نشان کرد: نیمی از بیمارانی که در قالب گردشگران سلامت در کلانشهر مشهد خدمات درمانی دریافت می‌کنند، ملیت عراقی دارند.

وی افزود: دریافت تعرفه‌های پزشکی برای بیماران خارجی در بخش خصوصی تا سقف چهار برابر تعرفه بیماران داخلی بلامانع است.

خیامی بیان کرد: تعرفه‌های گردشگری سلامت در مراکز دولتی، غیر دولتی، خصوصی و عمومی با هم متفاوت است که برای هر یک  از مراکز درمانی مذکور در بخش‌های سرپایی، بستری و تشخیصی سقف تعرفه‌های مشخصی تهیه شده و با تصویب هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای گردشگری سلامت در مشهد و خراسان رضوی افزود: تشکیل کمیته گردشگری سلامت استان به ریاست استاندار خراسان رضوی، ایجاد شرکت‌های گردشگری سلامت برای ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران، ایجاد انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، تدوین و تصویب سقف تعرفه‌های گردشگری سلامت و الزامی کردن دریافت مجوز برای پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود از این جمله است.  

وی ساماندهی دلالان، آموزش تمامی دست اندرکاران حوزه گردشگری سلامت، ایجاد سایت گردشگری سلامت استان، تدوین آیین نامه صدور مجوز برای مطب‌های پزشکان  را از جمله برنامه‌های آتی و در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ضابطه مند کردن و تسهیل در گردشگری سلامت برشمرد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.