در شرایطی که تقریباً همه امورات زندگی مردم بر اساس جریان اینترنت و برقراری تراکنش‌های مالی و اقتصادی بنا شده به جرئت می‌توان گفت تبادلات اقتصادی مردم اکثراً از کانال کارت‌های اعتباری است که در اختیار دارند.

بازی پوزها با مشتریان

هاشم رسائی‌فر/

در شرایطی که تقریباً همه امورات زندگی مردم بر اساس جریان اینترنت و برقراری تراکنش‌های مالی و اقتصادی بنا شده به جرئت می‌توان گفت تبادلات اقتصادی مردم اکثراً از کانال کارت‌های اعتباری است که در اختیار دارند. تحت هر شرایطی اگر این قابلیت دچار مشکل شود بدون تردید مردم با مشکلاتی مواجه می‌شوند که بیشتر منجر به سرگردانی آن‌ها می‌شود. اتفاقی که گویا در یکی دو روز گذشته برای برخی از پایانه‌های فروشگاهی افتاده و برخی از مردم از مشکل به وجود آمده در این خصوص گلایه‌مندند.

• دردسرهای دستگاه‌های پوز

یکی از شهروندان ضمن اشاره به مشکل ایجاد شده در پایانه‌های فروش(دستگاه‌های پوز) در برخی از فروشگاه‌ها و مغازه‌های شهر مشهد گفت: روز گذشته برای خرید به یکی از فروشگاه‌های شهر مشهد مراجعه کردم مقداری خرید داشتم که انجام دادم اما زمانی که خواستم مبلغ آن را از طریق کارت بانکی‌ام پرداخت نمایم دستگاه پیام اعلام عدم موفقیت می‌داد اما پیام کسر از حساب در گوشی تلفن همراهم ثبت می‌شد اما پس از لحظه‌ای دوباره پیام برگشت وجه به گوشی تلفنم ارسال می‌شد.

وی افزود: با توجه به همراه نداشتن پول نقد، کارت را چند بار دیگر کشیدم اما هر بار با عدم موفقیت مواجه می‌شدم که به ناچار اجناسی را که خریده بودم پس دادم و دست خالی از فروشگاه بیرون آمدم.

شهروند دیگری در این باره اظهار داشت: جمعه گذشته به دلیل مشکل در پایانه‌های فروشگاهی به عابر بانک مراجعه کردم تا وجه خریدم را نقدی پرداخت کنم اما در آخرین خرید که اتفاقاً دارو بود پایانه فروشگاهی پیام عدم موفقیت داد اما کسر مبلغ به گوشی‌ام ارسال شد اما فروشنده زیر بار نرفت و گفت وجه به حسابتان برگشت داده می‌شود اما تاکنون که نزدیک به 24 ساعت گذشته وجهی به حسابم برگشت داده نشده است.

یکی دیگر از شهروندان در همین خصوص می‌گوید: برای من هم این مشکل چند باری به وجود آمده و تجربه آن را دارم که پایانه خرید به قول معروف کارتم را قبول نکرده است اما بعداً مشکل خود به خود رفع شده است.

• به‌روزرسانی سیستم‌های نرم‌افزاری

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در واکنش به گلایه‌مندی برخی از شهروندان در مورد مشکلات به وجود آمده، گفت: مشکل به وجود آمده در پایانه‌های فروشگاهی سیستمی، کلی و مرتبط با سراسر کشور است که اگر قرار باشد مشکلی ایجاد شود همه با آن مواجه خواهند شد که در این خصوص گزارشی به ما نرسیده و جای نگرانی نیست.

حسن مونسان در ادامه اظهار داشت: شاید آنچه وجود داشته این است که برخی از بانک‌ها بخواهند به‌روزرسانی سیستم‌های نرم‌افزاری یا تغییراتی این چنینی در شبکه خودشان داشته باشند که در چنین شرایطی ممکن است تداخلی در ارائه خدمات به وجود آید که امری عادی و طبیعی است پس از آن هم معمولاً همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد و مشترکان می‌توانند با خیال آسوده تراکنش‌های مالی خودشان را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.