نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مقاله‌ای نوشت دونالد ترامپ راهبرد هوشمندانه ایران در تعاملات جهانی و تلاش برای کاهش نفوذ آمریکا را دوست ندارد.

نشنال اینترست: سیاست ایران در مقابله با آمریکا جواب می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نشریه آمریکایی نشنال‌اینترست با اشاره به کارآمدی راهبرد مقابله ایران در برابر واشنگتن نوشت ایران تنها کشوری است که در دوران پس از جنگ سرد آمریکا را در نواحی مختلف جهان از خاورمیانه تا آمریکای لاتین به چالش کشیده و در تمام این دوران با اتخاذ سیاست‌های زیرکانه تلاش کرده نفوذ آمریکا را کاهش دهد.

نویسنده به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه اشاره می‌کند و می‌افزاید ایران برای مقابله با مسئله از سالها پیش دکترین نظامی مبتنی بر بازدارندگی را در پیش گرفت و هم‌اکنون متکی به قدرت موشکی بومی خود، جنگ‌های دریایی نامتقارن، به ویژه تهدید به بستن تنگه هرمز است.

وی همچنین نیروهای مقاومت را یکی از اهرم‌های قدرت ایران در منطقه و از عوامل بازداندگی در برابر آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش می‌داند. در این خصوص از جنبش حزب‌الله نام می‌برد و مبارزان حزب‌الله را «ماهرترین و کاراترین سلاح جنگی در زرادخانه های ایران» می‌داند، چون «باارزش ترین قابلیت حزب الله برای ایران، توانمندی عملیاتی آن است».

نگارنده در ادامه به صورت گذرا در تشریح توان موشکی ایران از موشک‌های بالستیک خلیج فارس نام می‌برد و در معرفی این موشک‌ها می‌نویسد این مدل پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین نوع موشکی است که نیروی دریایی ایران دراختیار دارد و از اصلی‌ترین ویژگی این موشک‌ها مافوق‌صوت‌بودن آنهاست.

وی در این باره افزود موشک‌های سجیل، به خصوص سجیل-۱ و سجیل-۲ از جمله موشک‌های موجود در زرداخانه ایران است که آمریکا باید از توان رزمی آن‌ها هراس داشته باشد.

به نوشته نشنال‌اینترست «ایران انواع مختلف زیردریایی در اختیار دارد و در هر جنگ احتمالی زیردریایی کلاس غدیر سلاحی مرگبار است، به ویژه آنکه اندازه کوچک این زیردریایی رصد و ردیابی آن را دشوار می‌کند».

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.