۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 671278

گیلان- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: فرآوری مناسب برنج در ارتقای کیفیت این محصول موثر است.

فرآوری مناسب بر کیفیت برنج موثر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان ، علی درجانی در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: روز گذشته پایان زمان رسمی برنج گیلان اعلام شد و خوشبختانه امسال شاهد افزایش کمیت و کیفیت برنج هستیم.

وی ادامه داد: تجهیز و نوسازی شالیکوبی ها منجر به ارتقای تولید برنج سفید استان می شود و سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای تحقق این امر تسهیلات به صاحبان واحدهای شالیکوبی داده شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حال حاضر بالغ بر یک هزار و ۴۲۵ واحد شالیکوبی وجود دارد و امسال ۴۰۰ واحد شالیکوبی تجهیز شده اند تا کاهش ضایعات برنج باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال نرخ شالیکوبی برای واحدهای مدرن هر کیلو ۴۰۰ تومان و برای واحدهای سنتی ۳۷۰ تومان برای تبدیل هر کیلو شلتوک در نظر گرفته شده است.

درجانی تصریح کرد: برخی از واحدهای شالیکوبی اعتراضاتی را نسبت به نرخ اعلام شده داشتند و برخی هم از نصب میزان نرخ تبدیل تعیین شده خودداری کردند که این افراد شناسایی و به سازمان صمت معرفی شدند.

فرهاد دلق پوش رییس سازمان صمت گیلان در ادامه با بیان اینکه بازرسی های لازم از واحدهای شالیکوبی انجام شده است افزود: در بازدید از ۷۴۷ شالیکوبی، ۱۰۷ مورد تخلف نیز مشاهده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای متخلفین یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال در مجموع پرونده تشکیل شده است.

دلق پوش گفت: همه تلاش ما این است تا حق کشاورزان و صاحبان واحدهای شالیکوبی در این مرحله از تولید برنج گیلان ضایع نشود.

جلال الدین شکریه رییس شورای اصناف گیلان در ادامه جلسه با اشاره به اینکه نمایشگاه پاییزه در رشت هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: اگر چه برخی از اصناف ایجاد نمایشگاه را عامل کاهش فروش کالاهایشان در آستانه بازگشایی می دانند، اما از آنجایی که این نمایشگاه ها بار روانی مثبتی را در جامعه ایجاد می کنند، ما نیز اقدام به برگزاری آنها می کنیم.

وی افزود: در سالجاری در استان گیلان ۲۱۱حوزه نمایشگاهی و فروش فوق العاده در گیلان ایجاد شده است.

شکریه با بیان اینکه نمایشگاه های گیلان از کیفیت خوبی برخوردار هستند، ادامه داد: خوشبختانه مردم گیلان از نمایشگاه ها استقبال خوبی دارند و همواره نمایشگاه های گیلان جز ۵ کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.