۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 671283

یک هفته پس از حمله یمن به تأسیسات نفتی سعودی، هیأتی از دولت مستعفی یمن که در ریاض مستقر است، راهی عمان شد تا مذاکرات حل بحران را از سر بگیرد.

هیأتی از دولت مستعفی یمن به عُمان رفت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت کشور دولت مستعفی یمن (که مستقر در پایتخت سعودی است) اعلام کرد، شنبه شب (دیشب) «احمد بن احمد المیسری» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور دولت مستعفی یمن به همراه هیأتی وارد مسقط شد. 

بر اساس گزارش وبگاه «اخبار الساعه» در این سفر «صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل و «عبدالعزیز جباری» نائب رئیس پارلمان دولت مستعفی، المیسری را همراهی می‌کنند و قرار است دیدارهای مهمی با مقامات عمانی درباره پرونده‌های مهم و آخرین تحولات یمن داشته باشند. 

در ادامه این گزارش آمده، این سفر بنا به دعوت رسمی عمان انجام شده و قرار است درباره راه‌های تحقق صلح در یمن بحث و تبادل نظر شود.

وبگاه  «الیمن الان» نیز اعلام کرد، امروز نشست‌هایی میان این جنبش و گروه «فادی باعوم» از «حراک جنوبی» جنبش جنوبی (+) برگزار خواهد شد تا مقدمه‌ای باشد برای دیدار فراگیر با تیم صنعاء از جمله «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده این کشور و همراهان وی.

سفر هیأتی از دولت مستعفی، درست یک هفته پس از حمله تلافی‌جویانه یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی (آرامکو) انجام می‌شود.

مردادماه گذشته نیز محمد عبدالسلام با معاون «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در مسقط دیدار و در مورد اجرای توافق استکهلم رایزنی کرد (جزئیات بیشتر).

«مهدی المشّاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن جمعه گذشته (۲۹ شهریور) از توقف مشروط عملیات‌های تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ارتش یمن علیه عربستان خبر داد و اعلام کرد، امیدوار است ریاض هم به حملات خود پایان دهد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن از طرح مهدی المشاط استقبال و اعلام کرد، «طرحی که صنعاء با حسن نیت آن را مطرح کرده است، می‌تواند پیامی محکم درباره اراده پایان جنگ یمن باشد».

تحلیلگران یمنی دلایل مختلفی برای پیشنهاد ارتش در رابطه با توقف مشروط عملیات‌های تلافی‌جویانه علیه عربستان مطرح کردند که از جمله آنها تمایل آمریکا برای پیشبرد مذاکره میان طرف‌های یمنی و فشار غربی‌ها بر سعودی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.