شرکت آرامکو به بزرگترین پالایشگاه نفتی ژاپن خبر داد احتمال دارد تغییراتی در درجه محموله‌های نفتی تحویلی به آن ایجاد شود و به جای نفت سبک نفت سنگین و یا متوسط به این کشور ارسال گردد.

درجه نفت خام صادراتی عربستان تغییر می‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شرکت نفتی آرامکوی عربستان سعودی به پالایشگاه «نفت و انرژی نیپون» ژاپن که بزرگترین پالایشگاه این کشور محسوب می‌شود خبر داد احتمالا تغییراتی در محموله‌های نفتی ارسالی به آن ایجاد خواهد شد.

این خبر یک هفته پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو و افزایش نگرانی‌ها از میزان تولید نفت عربستان منتشر می‌شود.

خبرگزاری «نیکی آسیا» به نقل از مقامات پالایشگاه نیپون ژاپن نوشت آرامکو دلیل تغییر در نوع نفتی که به ژاپن عرضه می‌کند را مشخص نکرده است. آرامکو گفته است از ابتدای ماه اکتبر نفتی که به ژاپن تحویل می‌دهد از سبک به سنگین و متوسط تغییر خواهد کرد.

بنا به نوشته این روزنامه، مقامات نیپون معتقدند مدت زمانی که آرامکو برای تعمیرات تاسیسات سولفور زدایی که برای تولید نفت سبک به کار می‌رود لازم دارد بیش از میزان پیش‌بینی شده است.

رویترز گزارش داد در یک هفته گذشته دستکم سه نفت‌کشی که نفت خام عربستان را به چین و هند حمل می‌کردند محموله خود را از نفت خام سبک به نفت خام سنگین تغییر دادند. این در حالی است که از خریداران دیگر آسیایی هم خواسته شده است تاریخ تحویل نفت مورد نیاز خود را به تاخیر بیندازند و نوع آن را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر تغییر دهند.

شنبه گذشته ۱۰ پهپاد انصارالله یمن ۲ پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها که بیش از ۵ میلیون بشکه در روز بوده و ۵ درصد مصرف جهانی را شامل می‌شود متوقف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.