خراسان شمالی- مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از اجرای ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین روستایی توسط مخابرات در پاییز سال جاری خبرداد و گفت: اجرای فیبر نوری بین روستایی موجب ارتقای سرعت اینترنت روستای و تغییر تکنولوژی سایت های "بی تی اس" روستاها از "تو جی" به "فور جی"، توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک می شود.

۳۵۰کیلومتر فیبر نوری بین روستایی در پاییز اجرا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا هاشمی در گفتگوبا خبرنگاران استان با بیان اینکه همچنین در این فصل توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۳۰ دکل جدید احداث خواهد شد اظهارداشت: با راه اندازی این تعداد دکل، ۲۵ درصد جمعیت روستایی از امکانات ارتباطات سیار استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه از حذف قبوض کاغدی تلفن ثابت از ابتدای مهر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: تا کنون شماره  ۹۴ درصد از مشترکان مخابرات استان در سامانه ثبت شده که این قبوض به صورت پیامک برای این افراد ارسال می شود و باقیمانده مشترکان نیز باید به دفاتر پیشخوان و یا سایت مخابرات مراجعه و شماره موبایل خود را اعلام کنند تا قبوض تلفن ثابت برای آن ها نیز پیامک شود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در خصوص رشد مصرف اینترنت ملی و داخلی نیز گفت: نیم بها شدن هزینه اینترنت ۹۵۰سایت، و افزایش استفاده از پیام رسان های داخلی موجب شد تا مصرف اینترنت ملی و داخلی نسبت به سال گذشته  ۴۰۰ درصد رشد داشته باشد.

هاشمی همچنین افزود: در سال گذشته مصرف روزانه اینترنت همراه اول ۳۷ ترابایت بود که در سال جاری به ۴۶ ترابایت افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری مردم این استان ۸۷ میلیون دقیقه تماس داخل استانی، ۹ میلیون دقیقه تماس بین استانی از طریق تلفن ثابت تلفن ثابت و ۷۶ میلیون دقیقه مکالمه با تلفن های همراه را داشته اند که این آمار نشان دهنده این است که تلفن ثابت هنوز هم مورد استفاده مردم است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.