معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: دولت با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد موافقت کرد.

موافقت دولت با تبدیل دوغارون به منطقه آزاد/گزینه مدیرعاملی پدیده هنوز قطعی نشده است

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:ارتقاء منطقه ویژه اقتصادی دو غارون به منطقه آزاد در هیات دولت به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: با پیگیری های استاندار خراسان رضوی و  نمایندگان استان در  مجلس شورای اسلامی طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه ازاد مورد موافقت هیئت دولت قرار گرفت .

معاون امورهماهنگی اقتصادی خراسان رضوی افزود: از این رو ، ارتقاء منطقه اقتصادی دوغارون و سرخس به منطقه آزاد در حال حاضر باید در مجلس شورای اسلامی مطرح و در صورت موافقت نمایندگان عملیاتی خواهند شد.

رسولیان با بیان  اینکه این مناطق تجاری - صنعتی خواهند بود، ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این دو منطقه آزاد ، مزایای  اقتصادی خوبی در حوزه سرمایه گذاری ،صادرات، واردات و حضور تجار خارجی نصیب  استان خواهد داشت به طوری که تاجران خارجی بدون ویزا امکان حضور در این مناطق را خواهند داشت.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه علاوه بر  پروژه انتقال آب از دریای عمان،بخش خصوصی درباره ۱۱۲۹ پروژه سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد تومان در استان نیز اعلام آمادگی کرده است ،افزود: بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد که هیچ کدام از آنها به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار نشده است که بخش خصوصی و معین های اقتصادی برای در اختیار گرفتن آنها اعلام آمادگی کرده اند.

رسولیان ادامه داد: در مورد بانک هایی نیز که در استان فعالیت دارند و از ارائه آمار و اطلاعات اجتناب می کنند و بخش زیادی از منابع آنها در خارج از استان هزینه می شود ،مکاتبه ای با بانک مرکزی صورت گرفته است که در صورت ادامه این روند اسامی آنها به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی  در مورد وضعیت شرکت پدیده و انتخاب مدیرعامل آن نیز اظهار کرد: چندگزینه برای مدیرعاملی این مجموعه در حال بررسی هستند و به محض نهایی و قطعی شدن طی چند روز آینده ، رئیس دادگستری استان  فرد انتخاب شده را اطلاع رسانی خواهند کرد.

رسولیان در مورد وضعیت سهامداران پدیده نیز افزود: عملیاتی شدن  رای پرونده پدیده در حال انجام است و اگرچه ممکن است کمی زمانبر باشد اما تا قبل از پایان سال وضعیت سهامداران به طور شفاف مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.