رشت - استاندار گیلان گفت: ساماندهی، جمع‌آوری، نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر برای ایجاد امینت روانی و فرهنگی کشور و استان ضروری است.

معتادان متجاهر ساماندهی و جمع‌آوری شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ؛  ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی مبارزه  با مواد مخدر استان افزود: حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و آسیب دیدگان مواد مخدر امری ضروری است.

وی تصریح کرد: به منظور اجرایی کردن دقیق، مطلوب و هر چه بهتر طرح یاریگران زندگی ضروریست تا دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، کمیته‌های تخصصی و شهرستان‌ها متناسب با شرایط خاص گیلان ضمن محوریت قرار دادن برتری های ویژه استان در زمینه‌های عملی، ورزشی،‌ گروه‌های مرجع، طرح‌های نوآورانه و ابتکاری خود را در این خصوص تهیه و برای حمایت مالی به دبیرخانه شورای هماهنگی استان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی پیشگیری بویژه صدا و سیمای مرکز استان در جهت جریان سازی، آگاهی بخشی و گفتمان سازی بین جامعه و مردم برنامه‌ریزی و همکاری لازم را به عمل آورند و فرمانداران  همکاری‌های لازم را در خصوص بررسی و اعلام آمار دقیق معتادان متجاهر شهرستان و کمک به تأمین هزینه درمان از طریق شهرداران، دهیاران، خیران، بخش خصوصی با اداره کل بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام دهند.

زارع همچنین به منظور دست‌یابی به آخرین آمار و اطلاعات افراد در معرض خطر اعتیاد در استان و در مدارس و انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت اجتماعی گفت: دانشگاه علوم پزشکی آمار و اطلاعات معتادان بدست آمده در جریان اجرای طرح سیب در استان (سامانه یکپارچه، بهداشت و آموزش و پرورش ) آمار و اطلاعات دانش آموزان معتاد در جریان اجرای طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارسال کنند.

زارع بر ضرورت حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و آسیب دیدگان مواد مخدر تأکید کرد و خواستار توانمند سازی، اشتغال و صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته و خانواده‌های آنان و اولویت‌ در پرداخت تسهیلات برای آنها  شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.