۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 671330

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از آغاز برداشت زیتون در شهرستان رودبار خبر داد.

آغاز برداشت زیتون در رودبار

علی درجانی با اشاره به پایش هشت هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات زیتون در زمینه آفت مگس بیان کرد:  پیش بینی می شود ۱۷هزار تن زیتون در سال جاری تولید و برداشت شود.

وی با بیان اینکه جمعیت مگس زیتون در بالادست سد منجیل افزایش یافته، افزود: باغداران هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از زیتون کاران خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کارت تریکو گراما برای مبارزه با این آفات را دریافت کنند.

وی همچنین برلزوم توجه به توصیه های کارشناسان از سوی باغداران تأکید و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این آفات، زیتون های ریخته شده در کف باغات خود را جمع آوری و به صورت اصولی مدفون سازند؛همچنین جهت کنترل آفت مگس زیتون نسبت به جمع آوری زیتون در کف باغات اقدام کنند.

درجانی با بیان اینکه برای مبارزه با این آفت در چند سال اخیر مراکزی در شهرستان رودبار راه اندازی و سیاست های لازم نیز تعریف شده ، اذعان کرد: مراکز پایش در شهرستان رودبار با جدیت در این زمینه فعالیت کرده و کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار می کنند.

وی خاطر نشان کرد:  برداشت زیتون در شهرستان رودبار با رقم زودرس ماری و ارقام کنسروی آغاز شده و با رقم روغنی پایان می‌یابد.

۲۲ هزار باغدار رودباری امیدوارند تا پایان آذر امسال با برداشت ۱۷ هزار تن زیتون، بیش از یکصد میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.