گیلان- سرپرست پلیس راهور گیلان گفت: سامانه سپند ویژه گزارش تخلف سرویس‌های مدارس به‎صورت سراسری در سطح کشور و استان گیلان راه‌اندازی شد.

سامانه گزارش تخلفات سرویس‌ مدارس در گیلان راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرهنگ امیر طالبی ، از آغاز به کار سامانه سپند ویژه گزارش تخلف سرویس‌های مدارس به صورت سراسری در سطح کشور و گیلان خبر داد و اظهار داشت: پلیس با سرویس مدارسی که بیش از ظرفیت مجاز مندرج در کارت مشخصات خودرو دانش‌آموز سوار کنند به شدت برخورد می‌کند.

سرپرست پلیس راهور گیلان اقدام برخی از رانندگان و سرویس‌های مدارس جهت سوار کردن چندین دانش‌آموز در صندلی جلوی خودرو را عملی بسیار خطرناک و خلاف مقررات دانست و عنوان کرد: با توجه به مخاطرات بسیار زیادی که این عمل به دنبال دارد پلیس برخورد با چنین خودروهایی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

طالبی اجرای نخستین مرحله طرح ویژه ترافیکی از ۱۵ تا ۳۱ شهریور به مناسبت ایام بازگشایی مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مدت اخیر پلیس راهور گیلان کلاس‌های آموزشی خاصی را برای رانندگان سرویس‌ مدارس برگزار کرد و در پایان این دوره‌ها نیز کارت و برچسب‌های مخصوص برای این خودروها صادر شد.

وی از طراحی سامانه موسوم به سپند با همکاری وزارت آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد و ابراز داشت: سپند یا همان سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی امکانی را فراهم می‌کند تا مردم و شهروندان بتوانند تخلفات سرویس‌های مدارس را به پلیس گزارش کنند.

وی از اجرای مرحله دوم طرح ویژه ترافیکی ویژه ایام بازگشایی مدارس از یکم تا ۱۰ مهر سخن گفت و خاطرنشان کرد: در مدت این ده روز با توجه به اینکه دانش‌آموزان هنوز با سرویس خود آشنا نیستند و خانواده‌ها آنان را به مدرسه می‌رسانند پلیس برای تسهیل در عبور و مرور به صورت فیزیکی در معابر منتهی به مدارس حضور پیدا می‌کند.

سرپرست پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه اجرای مرحله سوم طرح ترافیکی از ۱۰ مهر تا پایان سال تحصیلی ادامه پیدا می‌کند ابراز داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی در این مدت یاد شده با هدف تردد ایمن و عدم بروز هرگونه مشکل ترافیکی، عملکرد سرویس‌های مدارس و تردد دانش‌آموزان را به صورت مستمر زیرنظر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.