خط راه‌آهن «اچ‌اس ۲» شهر بیرمنگام که در قرن ۱۹ میلادی معروفترین مسیر ریلی بود اکنون به واسطه کشف استخوان‌های قدیمی انسان به یک سایت باستانی و تحقیقاتی تبدیل شده است.

کشف اجساد ۶۵۰۰ انسان زیر خط راه‌آهن شهر بیرمنگام انگلیس + تصاویر

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اینترنتی آی نیوز، سال گذشته، کارگران خط راه آهن شهر بیرمنگام انگلیس حین حفاری برای بازسازی خط آهن قدیمی با بقایای چند جسد انسان مواجه شدند. پس از مشاهده این اجساد، روند احداث خط راه آهن متوقف و کاوش محققان برای بررسی علت این ماجرا آغاز شد.

در طول یکسال از گذشت کشف بقایای اجساد انسان در این منطقه، محققان با همکاری مقامات کلیسا ۶ هزار ۵۰۰ جسد انسان را از زیر خاک خارج کرده اند. علاوه بر بقایای اجساد انسان، مقدار قابل توجهی مجسمه، سکه، اسباب بازی و گردنبند نیز در کنار اجساد کشف شده است.

خط راه آهن «اچ اس ۲» شهر بیرمنگام که در قرن ۱۹ میلادی معروفترین مسیر ریلی بود اکنون به واسطه کشف استخوان‌های قدیمی انسان به یک سایت باستانی و تحقیقاتی تبدیل شده است.

کشف اجساد ۶۵۰۰ انسان زیر خط راه آهن شهر بیرمنگام+تصاویر

کلر کوگار، مسئول باستان‌شناسان موسسه مولا در این خصوص گفت: بررسی‌های دقیق این گورستان، اطلاعات جالبی از سبک زندگی و جمعیت مردم بیرمنگام در قرن ۱۹ به ما می‌دهد. بیماری‌هایی که از آن رنج می‌بردند، غذاهایی که می‌خوردند و اینکه علایق و فرهنگ آن‌ها چگونه بوده با بررسی بقایای این اجساد امکان پذیر است.

کشف اجساد ۶۵۰۰ انسان زیر خط راه آهن شهر بیرمنگام+تصاویر

وی افزود: با توجه به جمعیت این منطقه و شمار اجساد باید گفت مرگ‌ومیر در این منطقه بالا بوده و بسیاری از آن‌ها به دلیل کمبود ویتامین سی و نرمی استخوان جان خود را از دست داده اند.

خط آهن بیرمنگام در سال ۱۸۱۰ افتتاح شد و پس از ۶۳ سال فعالیت در سال ۱۸۷۳ خدمات رسانی آن متوقف شد. سال گذشته مقامات شهری بیرمنگام تصمیم گرفتند این خط را بازسازی کنند که طی حفاری‌ها، این گورستان از عمق خاک نمایان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.