مقامات آرامکو ضمن اذعان به دقت بالای حملات پهپادی نیروهای یمنی اعلام کردند در مجموع ۲۲ نقطه از دو پالایشگاه در تاسیسات نفتی این شرکت مورد هدف قرار گرفته است.

عربستان میزان خسارت وارده به تاسیسات نفتی آرامکو را فاش کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مقامات آرامکو اعلام کردند که در دو پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی این شرکت در مجموع ۲۲ نقطه مورد حمله پهپادهای یمنی قرار گرفته است.

بنا به گفته این مقامات، پهپادها توانسته‌اند ۱۸ نقطه از پالایشگاه بقیق و ۴ نقطه از پالایشگاه خریص را مورد هدف قرار دهند که این حملات آتش‌سوزی وسیعی را به دنبال داشت که مهار آن ساعت‌ها به طول انجامید. در این راستا یکی از مقامات آرامکو با اشاره به دقت بالای به کارگرفته شده در این حملات گفت: «بسیاری مناطق مهم پالایشگاه بقیق مورد اصابت قرار گرفته که ستون برج تثبیت‌کننده و بخش جداکننده در میان این قسمت‌ها قرار دارد.»

خالد الغمدی، یکی از مدیران آرامکو با اشاره به میزان بالای خسارت به زیرساخت‌های این پالایشگاه‌ها گفت: «در حالت عادی در هر شیفت ۱۱۲ کارگر اینجا کار می‌کردند، اما اکنون ۶۰۰۰ نفر درگیر کارهای مرمت و بازسازی هستند». بنا به گفته او تجهیزات فنی لازم از سوی آمریکا و اروپا ارسال شده است تا کار تعمیرات سریع‌تر انجام شود.

شنبه گذشته ۱۰ پهپاد انصارالله یمن ۲ پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها که ۵ درصد مصرف جهانی را شامل می‌شود متوقف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.