خراسان شمالی- مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: برخی افراد و شرکت های سودجو با سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت از مردم کلاهبرداری و با وعده ارائه بیمه تکمیلی، پرداخت هزینه های درمانی، وجوهی را از مردم اخذ می کنند.

مردم فریب افراد سودجو درباره بیمه سلامت را نخورند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر رعنایی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران استان اظهار داشت: هم استانی ها به اظهارات و وعده های متقلبانه سودجویان و کلاهبرداران توجه نکنند و مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ اطلاع دهند.

وی افزود: پیرو اطلاع رسانی قبلی در این خصوص درماه های گذشته، مجدداً اعلام کرده که هرگونه رابطه ای با این شرکتها تکذیب شده و در صورت ارائه مدارک توسط شاکیان موضوع از طریق مراجع ذیربط قابل پیگیری خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این راستا هیچ شرکت وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران وجود نداشته و تنها نمایندگی های این سازمان، دفاتر پیشخوان دولت، طرف قرارداد هستند و مردم استان می بایست برای دریافت دفترچه بیمه همگانی سلامت، صرفاً به۳۲ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد درسطح استان خراسان مراجعه کنند.

رعنایی اذعان داشت: این اداره کل به شهروندان اعلام کرده تا به هیچ وجه به تماس های تلفنی این شرکت ها اعتماد نکرده و نیازهای خود به بیمه درمانی پایه را صرفاً از طریق مراکز معتبر یادشده پیگیری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در ادامه گفت: سال گذشته یک میلیون و ۸۵۳ هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند که این میزان در مدت مشابه سال ماقبل آن دو میلیون و ۵۰۶ هزار نفر بوده است که نشان دهنده کاهش ۲۵ درصدی مراجعه کنندگان وکاهش ۱۲ درصدی بستری است.

وی افزود: باید فرهنگ استفاده درست از دفترچه درمانی در جامعه نهادینه شود و افراد نباید برای هر مورد ساده ای که نیاز دارویی نیست به پزشک مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: همچنین تعداد بستری ها ۶۷ هزار بیمار بوده که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۷۶ هزار نفر بوده است.

رعنایی کل پرداختی ها به موسسات طرف قرار داد بدون احتساب بیمه شده های روستایی در سال جاری را یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امسال تاکنون یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به موسسه های طرف قرار داد پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: به طور متوسط ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه درمان هزینه می شود.

وی گفت: ۱۲ بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، ۳۶۴ موسسه مستقل و ۲۲۶ موسسه وابسته با بیمه سلامت استان قرارداد دارند.

رعنایی با بیان اینکه پرداخت ها از سال ۹۷ منظم شده، افزود: هم اکنون ماهانه یک نوبت پرداخت به مراکز درمانی و موسسه های طرف قرارداد داریم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.