مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان رضوی گفت: در سطح استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری، بیش از هزار و ۲۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی و یکصد هزار بنگاه اقتصادی وجود دارد.

۵۰ درصد اشتغال در مشهد خدماتی است/صدور مجوز برای ۸۰ استارتاپ در استان

به گزارش قدس آنلاین ، محمد سنجری، در تشریح این خبر اظهار کرد: شاکله معاونت روابط کار، تنظیم و نظارت بر روابط کار و صیانت از نیروی فعال در این بخش است و به‌رغم مسائل و مشکلات اقتصادی که در سطح کشور با آن مواجه هستیم، در سطح استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری، بیش از هزار و ۲۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی و یکصد هزار بنگاه اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: مشهد یک شهر بین‌المللی است و سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر وارد این شهر می‌شوند، همچنین به‌رغم فعالیت‌های صنعتی در استان،  بیش از ۵۰ درصد اشتغال در حوزه خدمات است.

سنجری خاطرنشان کرد: از طرفی، تعداد استارت‌آپ‌ها در استان در حال افزایش است و تاکنون ۸۰ استارت‌آپ و شتاب‌دهنده موفق به اخذ مجوز شده‌اند، پس آمادگی کامل داریم تا در زمینه آشنایی آنان با قوانین موجود در روابط کار، جلسات مشترک توجیهی و آموزشی برگزار کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه گفت‌وگوی کارگر و کارفرما در استان بحث گفت‌وگوی اجتماعی مطرح شده است و از ابتدای سال این موضوع کلید خورده و تاکنون دو جلسه برگزار شده است و برنامه ما نیز این است که هر سه ماه یکبار جلسات را برگزار کنیم.

ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.