رئیس جمهور کشورمان برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فردا دوشنبه اول مهر ماه به نیویورک سفر می کند.

رئیس‌جمهور فردا برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود

قدس آنلاین: پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، ضمن اعلام این خبر افزود: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، با مدیران ارشد و نخبگان رسانه ای حاضر در نیویورک و جمعی از نخبگان سیاست خارجی آمریکا نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت.

پرویز اسماعیلی همچنین از مصاحبه اختصاصی رئیس‌جمهور با برخی رسانه‌های بین‌المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی در انتهای سفر خبر داد و افزود: دکتر روحانی طی سفر به مقر سازمان ملل با تعدادی از سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و احتمالا برخی روسای سازمانهای بین المللی دیدار و گفتگو می کند.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته دکتر روحانی عصر پنجشنبه ۴ مهر ماه نیویورک را به سوی میهن اسلامی ترک خواهد کرد.

یادآوری می شود رئیس جمهور صبح امروز ۳۱ شهریور و در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه امسال در سازمان ملل متحد با شعار "ائتلاف امید" و "ابتکار صلح هرمز" که خلاصه آن «حب و امید» خواهد بود، حضور خواهیم یافت، اظهار داشت: امسال طرحی را در سازمان ملل پیش روی جهانیان قرار خواهیم داد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه می‌تواند امنیت خلیج فارس و دریای عمان را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد.

روحانی گفت: به جهانیان اعلام می‌کنیم که حضور نیروهای بیگانه برای آبراه‌های جهانی، امنیت کشتیرانی و نفت و انرژی، مشکل‌زا است اما مسیر جمهوری اسلامی ایران مسیر اتحاد و هماهنگی با کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.