وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» مدعی شد، از نظر او دست داشتن انصارالله یمن در حمله 23 شهریورماه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، «کاملا نامحتمل» است.

لندن، دست داشتن انصارالله در حمله به آرامکو را «نامحتمل» خواند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزیر خارجه انگلیس در یک اظهارنظر تازه درباره حمله هفته گذشته به دو پالایشگاه «بقیق» «خریص» شرکت آرامکو عربستان سعودی، اظهارات انصارالله یمن درباره مسئولیت یمنی‌ها در این حمله را رد کرده است.

طبق نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» مدعی شد: «طبق اطلاعاتی که من دیده‌ام، این موضوع که گفته شود آن حملات توسط شورشیان حوثی انجام شده باشد، کاملا نامحتمل و فاقد اعتبار است».

این مقام ارشد انگلیس بدون اشاره کردن به اینکه چه طرف و کشوری حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را انجام داده است، گفت: «قبل از اینکه ما به موضوع مسئولیت (حمله به آرامکو) بپردازیم، من می‌خواهم بسیار شفاف در این باره صحبت کنم که ما باید اقدامی اتخاذ کنیم که تا حد ممکن اقدامی قوی و با حمایت گسترده باشد».

دومینیک راب که کشورش در حملات پنج ساله عربستان سعودی به مناطق غیرنظامی یمن همواره پشتیبان ریاض بوده، پیش از این عملیات تلافی‌جویانه یمنی‌ها به آرامکو را «نقض گستاخانه قوانین بین‌المللی» توصیف کرده بود.

وی پیشتر گفته بود: در مورد اینکه چه کسی مسئول [این حمله] بوده، تصویر اینکه چه رخ داده، هنوز کاملا روشن نیست. فکر می‌کنم پیش از صحبت در مورد اینکه چه کسی مسئول بوده و تبعات آن چیست، باید روشن کنیم که چه اتفاقی افتاده و این به زودی روشن می‌شود، اما هنوز کاملا روشن نیست» (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.