همدان- مدیر کل آموزش‌و پرورش استان همدان گفت: استان همدان همزمان با آغاز طرح مهر فقط ۲۰۰ نیرو کمبود معلم دارد همچنین همه مدارس نیز کلاس‌بندی شدند.

آموزش و پرورش  همدان با کمبود ۲۰۰ نیرو روبرواست
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد پورداود  در نشست خبری به مناسب فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس و اجرای طرح مهر در استان، اظهارافزود: آموزش و پرورش استان همدان به دور از هر نوع سیاسی‌کاری است و استخدام نیز بر اساس ضوابط موجود در آموزش و پرورش است.
 وی با اشاره بر اینکه تعداد کمبود نیروی آموزش و پرورش استان ۷۰۰ نفر بود که باید بر اساس مجوزها جذب شوند، ادامه داد: امسال با تدابیری که تاکنون  موفق به جذب حدود ۵۰۰ نفر نیروی شدیم و اکنون فقط ۲۰۰ نفر کمبود نیرو داریم.
 پورداود بیان کرد: در سال تصحیلی ۹۷-۹۸ استان همدان در مناطق ۱۹ گانه خود  ۲۸۵ هزار نفر دانش‌آموز در دوره‌های مختلف دارد از این تعداد ۳۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی و برای بار اول تخصیل خواهند کرد.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، افزود: از تعداد ۲۸۵ هزار نفر دانش آموز همچنین ۲۵ هزار نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل خواهند کرد که آموزش و پرورش استان بر نحوه فعالیت این مدارس هم نظارت دارد.
 وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار قدس آنلاین که با توجه به نظارت آموزش و پرورش بر فعالیت مدارس غیر دولتی گفته می‌شود برخی مدارس غیر دولتی در همدان پلمب شدند، تاکید کرد: با بررسی که انجام دادیم مشخص شد مدرسه مدرسان فاخر با شکایت همسایگان پلمب شده و مشکل آموزشی نداشته است.
 پورداود افزود: بر اساس قوانین تا پایان برنامه ششم توسعه در استان‌های باید ۱۵ درصد از سهم آموزش، مدارس غیر دولتی به خود اختصاص دهند که اکنون این سهم ۵ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.