نودمین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم لیگ نوزدهم، از ساعت ۱۶ امروز در ورزشگاه آزادی تهران با قضاوت موعود بنیادی‌فر آغاز شد که در دقیقه 81 مهدی عبدی بازیکن تازه وارد پرسپولیس گل این تیم را به ثمر رساند.

قفل شهرآورد را بازیکن جوان پرسپولیس باز کرد

قدس آنلاین: با پیروزی پرسپولیس در این بازی، این تیم خود را به نزدیکی صدر جدول رساند و در کنار شهرخودروی مشهد در بالای جدول قرار گرفت. 

 این بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت عماد صفیایی، کودک هواداری که هفته گذشته در بازی پرسپولیس و صنعت نفت دچار سانحه برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد، آغاز شد.

دقایق حساس

بازی با اشتباهات دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه آغاز شد و دو تیم در صدد محک زدن همدیگر بودند. نخستین موقعیت جدی بازی توسط مسعود ریگی ایجاد شد که شوت محکم این بازیکن از فاصله بیش از ۳۰ متر در آغوش علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

در دقیقه نهم، استقلال صاحب ضربه ایستگاهی از فاصله حدودا ۴۰ متری شد که ارسال وریا غفوری به سمت دروازه پرسپولیس به بازیکن خاصی نرسید و به راحتی توسط بیرانوند مهار شد. دو دقیقه بعد پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی به محوطه جریمه روی سر جونیور براندائو نشست اما ضربه زده شده، دارای دقت و قدرت لازم نبود و با دخالت بازیکن دیگری به اوت رفت تا فرصت خطرناک گلزنی برای پرسپولیس از دست برود.

در دقیقه ۱۶، مرتضی تبریزی صاحب موقعیت گل خطرناکی شد اما ضربه او در چارچوب دروازه نبود؛ با این وجود چند ثانیه بعد داور این موقعیت را آفساید اعلام کرد.

علی علیپور در دقیقه ۲۵ با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه حسینی را تهدید کرد اما ضربه او به اندازه چند سانت بالاتر از دیرک افقی دروازه استقلال بود.

در دقیقه ۲۶، داریوش شجاعیان با توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد که شجاع خلیل زاده به پشت پای این بازیکن ضربه زد و بنیادی‌فر نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد و علی کریمی پشت ضربه پنالتی تیمش قرار گرفت اما بیرانوند با تشخیص جهت و مهار توپ، ناجی دروازه تیمش شد تا بازی کماکان بدون گل دنبال شود.

بعد از فرصت‌سوزی علی کریمی، بازی آرام‌تر شد و توپ به طور مرتب بین دروازه‌بان‌های دو تیم رد و بدل شد.

در دقیقه ۳۹، مرتضی تبریزی با کنعانی‌زادگان درگیر شد و او را هل داد تا این مدفع زمین بخورد. در همین حین یکی از هواداران استقلال جسم سختی را به سمت کنعانی‌زادگان پرتاب کرد و به سر این بازیکن خورد تا از این ناحیه دچار خون‌ریزی شود و پزشکان به مداوای او بپردازند. در نهایت بعد از گذشت حدود پنج دقیقه کنعانی‌زادگان با سر بانداژ شده به ادامه بازی پرداخت. داور هم مرتضی تبریزی را با کارت زرد جریمه کرد.

در دقیقه ۵+۴۵، پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که این موقعیت در چارچوب دروازه حسینی نبود.

این بازی در نیمه نخست گلی نداشت تا بازی با تساوی به پایان برسد.

نیمه دوم بازی با عجله و تکاپو از سوی دو تیم آغاز شد و دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه و ساده دچار مشکل بودند.

اشتباه محمد دانشگر در دقیقه ۵۱، منجر به موقعیت مناسبی برای جونیور شد اما پاس در عمق او برای تک بازیکن پرسپولیسی در محوطه جریمه استقلال با اشتباه همراه شد تا مجددا حسینی توپ را در آغوش بگیرد.

در دقیقه ۵۷، ارسال پرسپولیسی‌ها از روی نقطه کرنر، با خروج دیرهنگام حسینی همراه بود اما ضربه سر شجاع خلیل‌زاده تحت فشار محمد دانشگر دقیق نبود و به خارج از دروازه رفت.

در دقیقه ۵۹، ضربه مسعود ریگی از پشت محوطه جریمه در راه دروازه پرسپولیس به شجاع خلیل زاده برخورد کرد به کرنر رفت. ریگی در این صحنه اعتقاد به برخورد توپ با دستان خلیل‌زاده داشت که نظر داور چیزی جز این بود.

دو تیم به طور محسوسی در نیمه دوم با احتیاط بازی را دنبال می‌کنند و بازی موقعیت خطرناک آنچنانی در نیمه دوم نداشته است.

در دقیقه ۷۸ پرسپولیس موقعیت نصفه و نیمه‌ای را خلق کرد که شوت بشار رسن از پشت محوطه جریمه با تکل مدافع استقلال دفع شد.

گل: در دقیقه ۸۱، پرسپولیس توسط مهدی عبدی صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه او بعد از برخورد به دیرک دروازه به پشت حسینی اصابت کرد و وارد دروازه استقلال شد تا بازی یک بر صفر شود.

در دقیقه ۸۷، علی کریمی فرصت خوبی برای شوت زنی داشت که ضربه او بعد از برخورد به بازیکنان پرسپولیس به کرنر رفت و ثمری نداشت.

در دقیقه ۹۰، علی کریمی با کف پا به بدن عبدی زد و بنیادی‌فر با نشان دادن کارت زرد دوم به علی کریمی، این بازیکن را اخراج کرد تا استقلال ۱۰ نفره شود.

در دقیقه ۲+۹۰، با برخورد یزدانی با سیامک نعمتی، فرشاد احمدزاده آغازگر درگیری بین بازیکنان دو تیم بود تا نهایتا کریم باقری و محسن خلیلی وارد زمین شوند و بازیکنان را جدا کنند. با این حال موعود بنیادی‌فر به سیامک نعمتی و عارف غلامی کارت زرد نشان داد.

در دقیقه ۶+۹۰ بشار رسن موقعیت بسیار خوبی را از دست داد.

حاشیه ها

ین دیدار مهمانان ویژه‌ای هم دارد که می‌توان به سفرای کشورهای ایتالیا، دانمارک، آرژانتین، برزیل اشاره کرد. نکته جالب، عدم حضور انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است که دلیلش ناراحتی او به خاطر بلیت ندادن باشگاه استقلال به پرسپولیس بود.

داربی ۹۰ تهران با یک دقیقه سکوت به احترام عماد صفیاری، پسربچه‌ای که هفته قبل در اثر برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی درگذشت، آغاز شد.

مارک ویلموتس پس از انجام مراسم ابتدایی بازی به داخل زمین آمد و با بازیکنان دو تیم سلام و احوال پرسی کرد. سرمربی تیم‌ملی در ادامه به سمت نیمکت استقلال و پرسپولیس رفت و با سرمربیان و اعضای دو تیم خوش و بش کرد. البته نزدیک بود ویلموتس در هنگام این کار مصدوم شود زیرا هنگامی که قصد بالا آمدن پله‌های نیمکت استقلال را داشت، پایش به لبه پله گیر کرد و زمین خورد.

سعید فتاحی، مسئول پرحاشیه برگزاری مسابقات سازمان لیگ زمانی که ویلموتس را همراهی می‌کرد به شدت از سوی هواداران استقلال مورد فحاشی قرار گرفت.

هواداران استقلال در همان ابتدای بازی شعاری علیه بیرانوند خواندند که واکنش دروازه‌بان پرسپولیس را به همراه داشت؛ او برای استقلالی‌ها دست تکان داد.

شجاع خلیل‌زاده زمانی که موعود بنیادی‌فر در دقیقه ۱۳ خطایی پشت محوطه جریمه پرسپولیس به نفع استقلال اعلام کرد، اعتراض زیادی به داور و کمک داور انجام داد. به همین دلیل داور تذکر جدی‌ای به او داد.

استقلالی‌ها همانند داربی قبل در نیمه نخست صاحب یک ضربه پنالتی شدند که دوباره قدر آن را ندانستند و از دست دادند. پس از دست رفتن ضربه پنالتی، شجاع خلیل‌زاده که خطای پنالتی را مرتکب شده بود و از ابتدای دیدار سوژه اصلی شعارهای هواداران استقلال بود، به آن‌ها واکنش نشان داد. این اقدام خلیل‌زاده باعث شد که داور او را به صورت جداگانه بخواهد و تذکر بسیار جدی‌ای برای دومین بار به او بدهد.

هنگامی که استقلال پنالتی‌اش را از دست داد، یکی از هواداران پرسپولیس در داخل cip خوشحالی کرد که واکنش شدید هواداران استقلالی مقابل این جایگاه را به همراه داشت اما با مداخله یگان ویژه این غائله ختم به خیر شد.

حسین کنعانی‌زادگان در دقیقه ۳۷ توپ اضافه‌ای که به داخل زمین آمده بود را به سمت هواداران استقلال شوت کرد که عصبانیت مرتضی تبریزی را به همراه داشت و مهاجم استقلال به سمتش رفت و کنعانی‌زادگان را هل داد. بلافاصله پس از این اتفاق بازیکنان دو تیم و داور وارد عمل شدند و مانع از ادامه دعوا شدند اما در همین زمان شی‌ای به سر کنعانی‌زادگان برخورد کرد و باعث شکسته شدن سر او شد. بنیادی‌فر پس از مداوا شدن کنعانی‌زادگان به او و تبریزی کارت زرد داد.

عارف غلامی و سیامک نعمتی در دقیقه ۴۳ قصد تصاحب کردن توپ را داشتند که با هم برخورد کردند و داور خطای بازیکن پرسپولیس را گرفت. این خطا که کمی مشکوک بود و حتی خطای بازیکن استقلال هم به نظر می‌رسید، عصبانیت کالدرون، سرمربی پرسپولیس را به همراه داشت و او به شدت به تصمیم بنیادی‌فر اعتراض کرد.

پرسپولیس در همان ابتدای نیمه دوم صاحب یک ضربه کرنر شد. هنگامی که ترابی قصد ارسال این کرنر را داشت، شجاع خلیل زاده در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت و پس از مدتی که بازیکنان دو تیم با داور و یکدیگر جر و بحث کردند، ماجرا تمام شد.

 مسعود ریگی در دقیقه ۵۹ ضربه‌ای به سمت دروازه استقلال زد که با برخورد به شجاع خلیل‌زاده به بیرون رفت. بازیکنان استقلال در این صحنه اعتقاد داشتند که شجاع با دستش توپ را به کرنر فرستاده است.

استقلالی‌ها از ضربه کرنری که به واسطه شوت ریگی بدست آورده بودند استفاده نکردند و در آفساید اسیر شدند. نکته جالب در این صحنه زمانی بود که همه بازیکنان ایستاده بودند اما سیاوش یزدانی نتوانست دروازه خالی پرسپولیس را باز کند.

از نکات عجیب این دیدار ضعیف بودن صدای گوینده ورزشگاه بود که هواداران از اتفاقاتی که لازم بود از سوی گوینده اعلام شود، مطلع نمی‌شدند.

 استراماچونی زمانی که تیمش در دقیقه ۸۱ گل خورد تصمیم به انجام دو تعویض گرفت تا با اضافه کردن قدرت تهاجمی تیمش بتواند بازی را به تساوی بکشد. او برای این کار علی دشتی و محسن کریمی را انتخاب کرد. البته این تعویض حواشی‌ای هم داشت و دو بازیکن استقلال به خاطر این که تابلوی تعویض با تاخیر آماده شد، به مسئولان برگزاری بازی اعتراض کردند.

 هواداران پرسپولیس پس از به ثمر رسیدن گل تیمشان یک نارنجک به داخل زمین پرتاب کردند و پس از آن به صورت ایسلندی تیمشان را تشویق کردند.

در دقیقه ۸۹ علی کریمی روی بازیکن پرسپولیس خطای شدیدی انجام داد و جلوی ضد حمله سرخ‌پوشان را گرفت. این خطا باعث شد که بنیادی‌فر با دادن کارت زرد دوم به کریمی، او را از زمین بازی اخراج کند. تلاش بازیکنان استقلال برای منصرف کردن داور جواب نداد.

 در دقیقه ۹۱ سیاوش یزدانی در گوشه زمین روی سیامک نعمتی خطا کرد که این خطا پایه‌ریز درگیری شدیدی بین بازیکنان دو تیم بود. پس از این خطا فرشاد احمدزاده به سمت یزدانی دوید و با او درگیر شد و پس از آن با بازیکنان دیگر استقلال ضد و خورد داشت. پس از وقوع چنین صحنه‌ای استراماچونی بلافاصله وارد صحنه شد تا جلوی درگیری بیشتر را بگیرد اما موفق به این کار نشد. با این حال در ادامه با اضافه شدن افراد دیگر به خصوص کریم باقری این ماجرا تمام شد. پس از این درگیری بنیادی‌فر به احمدزاده و عارف غلامی، بازیکن تعویض شده استقلال کارت زرد نشان داد. تماشاگران استقلال هم در این بین فتاحی را مورد فحاشی قرار دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.