۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: 671398
شرط سر بازی درجنگ اقتصادی!

امروز هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح درشهرها و شهرستانها آغاز شد و نیروهای نظامی کشورمان توان دفاعی و تسلیحاتی خودرا به نمایش گذاشتند. این توانایی های دفاعی کشورمان است که باعث بازدارندگی از بسیاری ماجراجویی ها درمنطقه شده و درسایه همین قدرت نظامی بر بسیاری از منازعات احتمالی خط بطان کشیده شده است .

اما این روزها دشمن که میداند در عرصه نظامی حرفی برای گفتن ندارد ودراین عرصه نمیتواند عرض اندام کند؛ میدان دیگری را بر مردم کشورمان گشوده است ، میدانی که گمان میکند نقطه ضعف ایران است . دشمن امروز اقتصاد را هدف گرفته و با تحریمهای گوناگون جنگ را دراین عرصه آغاز کرده و هرروز نیز تلاش دارد تا با تحریمی تازه جبهه ای تازه بگشاید.

واقعیت این است که هر اندازه سالها قبل، زمانی که دشمنان این مرز و بوم ، از قدرت عشق به ولایت جوانان آگاه نبودند ؛ همگی پشت به پشت هم داده و درشمایل صدام تکریکی به کشورمان هجوم آوردند . آنها گمان میکردند یک هفته ای میتوانند از این عروسک خیمه شب بازی خود ، سردار قادصیه بسازند. غافل از اینکه با یک فرمان ولی فقیه زمان ، امام خمینی (ره) راهی جبهه ها شدند و با دشمنان کاری کردند که از داغ ننگ باخت سر به بیابان کویت گذاشت و دست آخرهم  این سگ هار پاچه اربابانش را گرفت تا مجبورشوند دست ساخته خود را با دست خود نابود کنند.

آنروزها آنچه حرف اول وآخررا میزد تنها عشق بود و ایثار ، عشق به میهن ,عشق به ولایت وایمان به هدف ، و ایثار برای حفظ آرمانهای انقلاب . همین ها بود که درجنگ 8 ساله پیروز میدان بودیم آنهم میدانی که تمام دنیا در مقابل یک کشور قرار گرفته بودند.

اما امروز شرایط مشابهی را تجربه میکنیم ، عرصه جنگ تغییر کرده اما هنوز هم همان دیو ؛ همان شیطان بزرگ در مقابل ملت ایران قرارگرفته است . امروز هم بسیاری از ممالک دنیا در پیروی از دشمن قسم خورده ایرانیان دست از تجارت با کشورمان کشیده اند تا اقتصاد کشور را فلج کنند و مردم را زیر بار فشارهای آن به زانو درآورند.

امروز هم ولی فقیه زمان فرمان جهاد داده است ؛ فرمان جهاد اقتصادی با دستور رونق تولید ، با دستور اقتصاد مقاومتی ؛ با دستور توجه به توانایی های داخلی و نگاه به بازار جهانی . اما آیا امروز هم میتوانیم برنده جنگ باشیم . پاسخ یک کلمه است ؛بله میتوانیم . اما این برنده بودن شرایطی دارد که باید آن شرایط مهیا شود. باید ببینیم در نبرد نظامی چه کردیم که پیروز شدیم و آنرا در عرصه اقتصاد هم پیاده کنیم تا پیروز شویم .

درجنگ کسانی میداندار و فرمانده بودند که از جان خود بیم نداشتند، زن و فرزند و خانه وخانواده را رها کرده ، به دنیا و مسایل دنیوی پشت پا زده و با خلوص نیت وتنها وتنها گوش به فرمان ولی امر خود داشتند. امروز چه ، آیا فرماندهان اقتصادی کشور دارای چنین خصایلی هستند.

 درشرایطی که هر روز گوشه ای از فساد آقازاده های دولتی  افشا میشودو رد پای مردان اقتصادی در دادگاههای مفاسد اقتصادی هویداست ، درزمانی که نمایندگان مردم بجای خدمت به مردم کشور به استخدام صاحبان ثروت و قدرت در می آیند ، در دوره ای که برخی حتی از تحریم ومشکلات مردم کاسبی کرده و ثروتهای افسانه ای انباشته میکنند ، درهنگامه ای که گروهی وابستگان به نهادهای وبنیادها و شرکتهای دولتی و نیمه دولتی ، ارز 4200 تومانی را گرفته ولی کالای وارداتی با قیمت ارز 20 هزارتومانی به مردم بیچاره میفروشند ، آیا میتوان توقع داشت که گوش به فرمان ولی امر زمان درپی رونق تولید باشند.

آیا درمیان این فرماندهان میتوان کسانی را یافت که آقا زاده های خودرا از تحصیل وزندگی درلندن ولس آنجلس وتورنتو نهی کنند؟ یا کسانی که در اندیشه افزودن به صفرهای حساب بانکی خود ؛ ساختن عمارتهای مجلل وکاخهای سر به فلک کشیده و...که توقع داشته باشیم با خلوص نیت تنها به آرمانهای انقلاب ونظام فکر کرده ودرهمان راستا عمل کنند.

درسالهای جنگ ، جوانانی بی توقع و عاشق بودند که میدانهای مین را در می نوردیدند، و پشت دشمن تا دندان مسلح را با دست خالی به خاک میمالیدند. حتما شما هم شنیده اید ماجرای جوانی که میخواست روی میدان مین برود و پوتینهایش را از پا درآورد تا بیت المال بی دلیل نابود نشود. امروز کجایند جوانانی که راه این بزرگان عرصه ایثار را دنبال کنند؟ کجایند جوانانی که عاشقانه درراه خدمت به میهن گام بردارند؟ با دادن ارقام میلیاردی در دانشگاههای پزشکی ومهندسی صندلی نخرند؟ کجایند مردانی که بیت المال را از جانشان عزیز تر بدارند و درراه مقابله با حیف ومیل اموال عمومی از ابرویشان خرج کنند؟

به نظرمیرسد این نقاط ضعف باعث شده تا دشمن به اقتصاد کشورمان نظر سوء داشته باشد وگمان کند که ممکن است دراین عرصه راهی به سوی پیروزی پیدا کند. هرچند که قطعا هنوز نسل مردانی که عشق را تعبیر کردند تمام نشده است ، هنوز چراغ ولایت در دل بسیاری از جوانان این سرزمین روشن است و راهنمای راهشان ، هنوز عشق به میهن و آرمانهای انقلاب را میتوان در گوشه گوشه کشور عشاق پیدا کرد و با همین سرمایه ها هم میتوان دشمن را ناامید کرد.

خاطرم هست چند روز قبل دوستانم به دیدار جانبازان دفاع مقدس در آسایشگاه امام خمینی (ره) مشهد رفته بودند، جالب بود که از هرکس میپرسیدم خواسته امروز این ایثارگران چیست ، به اتفاق پیروی از ولی فقیه را گوشزد میکردند و درد دل مشترکان هم یک نکته بود که چطور از آرمانهای انقلاب فاصله گرفتیم ، چطور طاعون فساد اقتصادی به جان مدیرانمان افتاد و چطورشد که عشق را درزندان مال اندوزی گرفتار کردند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.