بیش از ۱۱۵ هزار نمونه فریز شده تاکنون در بانک خون سلول‌های بنیادی بند ناف رویان ذخیره‌سازی شده است.

115هزار نمونه در بانک خون بند ناف رویان ذخیره سازی شده است

مدیر توسعه محصولات شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان روز یکشنبه در بازدید از دفتر بانک خون بند ناف رویان واقع در بیمارستان بنت الهدی مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بانک خون بند ناف رویان از سال ۱۳۸۰ در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

اشکان مزدگیر افزود: بانک خون بند ناف رویان علاوه بر دفاتر داخلی اکنون دو دفتر برون مرزی در عمان و اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق دارد که در آنها خون بند ناف جمع‌آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: پیگیری‌ها جهت راه اندازی نمایندگی فعال در دبی، امارات، باکو، آذربایجان و جنوب عراق هم در حال انجام است.

مدیر توسعه محصولات شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: خون بند ناف به عنوان زباله بیولوژیک سرشار از سلول‌های بنیادی است که قادر به ترمیم بافت‌های بدن به دنبال آسیب و جراحت بوده و می‌تواند در بافت‌های آسیب دیده‌ای که بخش عمده سلول‌های آنها از بین رفته است جایگزین سلول‌های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص در آن بافت کمک کند. 
مزدگیر افزود: ۸۰ نوع بیماری با بهره‌گیری از خون بند ناف قابلیت درمان دارند و جمع آوری و ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف این امکان را به ما می‌دهد تا همواره منبعی غنی از سلول‌های بنیادی خون ساز را در اختیار داشته باشیم.
وی ادامه داد: خون بند ناف در حال حاضر برای درمان بیماری‌هایی از قبیل سرطان‌های خون، تالاسمی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی کاربرد دارد و تحقیقات در زمینه کاربرد سلول‌های بنیادی در بیماری های با منشا عصبی مثل فلج مغزی و اوتیسم و پارکینسون در حال انجام است.
مدیر توسعه محصولات شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: بزرگترین طرح کارآزمایی بالینی دنیا در درمان بیماران مبتلا به فلج مغزی برای نخستین بار در کشور به همت بیمارستان مرکز طبی دانشگاه تهران و بانک خون بند ناف رویان انجام شد.
مزدگیر افزود: این طرح به تازگی برای درمان ۱۳۰ بیمار با استفاده از سلول های بنیادی بند ناف به اجرا درآمد که نتایج مثبت آن تا چند ماه آینده به شکل رسمی اعلام می‌شود.  
وی ادامه داد: یکی از مزایای خون بند ناف این است که جایگزینی مناسب برای پیوند مغز استخوان به شمار می‌آید.
مدیر توسعه محصولات شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: در عمل جراحی پیوند مغز استخوان که بسیار دردناک و تهاجمی و احتمال رد پیوند هم زیاد است خون بند ناف به دلیل دارا بودن سلول‌های بنیادی خون ساز و استفاده راحت‌تر و قابلیت دسترسی بیشتر می تواند جایگزین مناسبی باشد.  
مزدگیر افزود: برای ذخیره سازی خون بند ناف، مادران باردار بایستی پس از هفته ۳۶ بارداری جهت عقد قرارداد به دفاتر بانک خون رویان مراجعه کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به حجم زیاد تقاضا به افرادی که امکان پرداخت مبالغ هزینه عقد قرارداد را ندارند، شرایط اقساط و تسهیلات بانکی تعلق گرفته شده که می‌توانند ذخیره سازی خون بند ناف فرزندانشان را به شکل تقسیطی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.