نتایج تحقیقات دولت اندونزی نشان می‌دهد که نقص در طراحی هواپیما و مقررات نظارتی آمریکا و همچنین خطای انسانی از عوامل اصلی سقوط بوئینگ 737 بود که باعث کشته شدن 189 نفر شد.

نقص در طراحی و مقررات نظارتی آمریکا، عوامل اصلی سقوط بوئینگ 737

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که تحقیقات دولت اندونزی نشان می‌دهد که نقص در طراحی و مقررات نظارتی آمریکاT نقش مهمی در سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس خطوط هوایی شرکت Lion Air داشته است.

این هواپیما اکتبر سال 2018 در حالی که از فرودگاه جاکارتا پرواز کرده بود لحظاتی بعد از بلند شدن دچار سانحه شد و سقوط کرد.  

براساس این گزارش، نتیجه گیری تحقیقات که اولین گزارش رسمی درباره سقوط این هواپیما است دریافته است که طراحی هواپیما و همچنین مقررات تنظیمی آمریکا دچار نقص بوده است. همچنین مجموعه ای از اشتباهات خلبان و سهل انگاریهای مربوط به تعمیر و نگهداری هواپیما از عوامل اصلی سقوط بوئینگ شرکت Lion Air بوده که منجر به کشته شن 189 نفر شد. 

در این گزارش همچنین آمده است که شرکت بوئینگ حاضر نشده درباره این گزارش اظهار نظر کند اما گفته که سازندگان هواپیما به حمایت خود برای تکمیل این گزارش ادامه می‌دهند. 

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: محققان مربوط به سوانح هواپیمایی آمریکا آماده‌اند تا یک سری توصیه‌های جداگانه برای تقویت مهارت پرواز خلبانها و همچنین تقویت مقررات هوانوردی برای طراحی هواپیماهای جدید ارائه کنند. 

سازمان ایمنی حمل و نقل آمریکا نیز قرار است اواخر ماه جاری تغییراتی در زمینه مجوز صدور گواهینامه‌های هواپیماهای جدید ایجاد کند. 

سال گذشته دو هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 در فاصله شش ماه در اندونزی واتیوپی سقوط کردند و 346 نفر در این دو سانحه کشته شدند. هر دو هواپیما لحظاتی بعد از برخاستن از باند فرودگاه و در ارتفاع پایین دچار نقص شدند. بسیاری از شرکتهای هواپیمایی جهان پرواز این مدل هواپیماهای آمریکایی را متوقف کردند و بسیاری از آنها زمین گیر شدند. 

شرکت آمریکایی بوئینگ پیش از این برای نخستین بار به وجود ایراد در سیستم آموزشی این هواپیماها اعتراف کرده بود اما نقص در طراحی و ایمنی این هواپیما را نپذیرفته بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.