استاندار خراسان رضوی گفت: با ساخت مراکز نگه داری، تا پایان دی ماه سال جاری معتادان متجاهر از سطح شهر مشهد جمع آوری خواهند شد.

معتادان متجاهر تا پایان دی ماه از سطح شهر مشهد جمع آوری خواهند شد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: الگوی ساخت مراکز نگه داری معتادان متجاهر در دیگر شهرهای بزرگ استان باید اجرایی شود در این راستا می توان از ظرفیت سوله های خالی در شهرک های صنعتی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تجربه جهانی نشان داده است که هیچ راهی برای مصون سازی جوانان در برابر آسیب های اجتماعی جز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وجود ندارد، افزود: آمادگی داریم در زمینه اجرای طرح «یاری گران زندگی» به آموزش و پرورش و دانشگاه ها کمک کنیم تا این طرح به شکل فراگیرتری اجرا شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه صدا و سیما در شروع سال تحصیلی جدید می تواند برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر عمل کند، افزود: با همکاری صدا و سیما می توانیم ضریب مصونیت سازی خانواده ها و دانش آموزان را در برابر آسیب های اجتماعی افزایش دهیم.
بر اساس تفاهم نامه ای که بین استاندار خراسان رضوی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور منعقد شده است، در شهرستان چناران برای نگهداری ۲۸۰۰ معتاد متجاهر ۱۵ سوله با اعتباری بالغ بر۴۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.
در تفاهم اولیه ۱۳ میلیارد تومان برای ساخت ۷ سوله پیش بینی شده است و در نیمه اول مهر ماه سال جاری این طرح کلنگ زنی خواهد شد.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.