بیش از یک میلیون دانش آموز خراسان رضوی امروز همزمان با اول مهر سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

آغاز سال تحصیلی بیش از یک میلیون دانش آموز خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، زنگ مهر و ایثار   امروز در حدود ۱۰هزار واحد آموزشی خراسان رضوی در نخستین روز سال تحصیلی نواخته شد و  یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز دوباره برای فراگیری علم و دانش پشت میزو نیمکتهای مدرسه قرار گرفتند.

در مراسمی که به مناسبت سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به صورت نمادین در هنرستان فنی و حرفه ای سلماسی مشهد برگزار شد زنگ مهر حسینی و  ایثار به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدارس خراسان رضوی با حضور مسئولان و متولیان آموزش و پرورش خراسان رضوی نواخته شد.

دبیر ستاد مهر آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این دانش آموزان در حدود ۹۵۴ هزار کلاس درس حاضر شده اند و آموزش و پرورش استان با حدود ۹۰ هزار نیرو به امر تعلیم و تربیت آنان در سال جدید تحصیلی می پردازد.

رضا صابری تولایی افزود: حدود ۶۰هزار دانش آموز تبعه خارجی هم با آغاز سال جدید تحصیلی در  خراسان رضوی  به کلاس درس رفتند.

وی  گفت:خراسان رضوی رتبه دوم شمار دانش آموزان اتباع خارجی را در کشور دارد.

دبیر ستاد مهر آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۱۳هزار دانش آموز استثنایی و نیز حدود ۸۰نوآموز نیز در مقطع پیش دبستانی به کلاس درس رفتند.

صابری افزود: برای مهر امسال ۲۹۳مدرسه جدید با هزار و ۲۰۴کلاس درس به ظرفیت آموزشی استان افزوده شد که خیران مدرسه ساز در نیمی از این طرحها مشارکت داشته اند.

وی گفت: خراسان رضوی از نظر ساخت مدرسه جدید رتبه نخست کشور را دارد و خوشبختانه امسال دیگر مدارس خشتی و گلی در استان  وجود ندارد.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.