مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۰ درصد پذیرفته‌شدگان امسال این دانشگاه را دختران و مابقی را پسران تشکیل می‌دهند.

اختصاص ۶۰ درصد از کرسی‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دختران

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن قوامی با اشاره به اینکه نام‌نویسی از پذیرفته شدگان آزمون سراسری طی دو نوبت برای دختران و پسران انجام می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان ثبت نام الکترونیکی خود را انجام داده‌اند و در فاصله زمانی ۳۱ شهریورماه تا سوم مهرماه به صورت حضوری نام نویسی خود را قطعی می‌کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت جسمی و روانی دانشجویان نیز غربالگری می‌شود، عنوان کرد: سلامت دانشجویان از لحاظ روانی و جسمی بررسی می‌شود و در مواردی که نیاز به پیگیری داشت، اقدامات بعدی برای وی انجام می‌شود.

دکتر قوامی خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌ها تا ۱۲۰ درصد افزایش پذیرش انجام شده است و در بعضی از شهرستان‌ها مانند کاشمر که فقط ۴ نفر ظرفیت مازاد پرستاری بوده، سازمان سنجش ۳۴ نفر قبولی اعلام کرده که این موضوع باعث شده تا ۳۰ نفر از آنها را در نیمسال دوم پذیرش کنیم.

مدیر امور آموزشی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر از رتبه ۵ کنکور تا رتبه ۳۰۰ در رشته پزشکی دانشجو جذب دانشگاه علوم پزشکی شده است و بالاترین رتبه‌ها در بخش پردیس بین‌الملل نیز هزار و صد در رشته دکتری حرفه‌ای هستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشگاه‌های برتر کشور و هم ردیف سایر دانشگاه‌های مادر است.
منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.