استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید از آموزش و پرورش مهارت محور به عنوان راه توسعه و پیشرفت کشور یاد و بیان کرد: نگاه نهایی آموزش و پرورش همگام با آموزش علوم در مدارس می بایست بگونه‌ای باشد که هر دانش آموز پس از پایان تحصیل یک مهارت کاربردی نیز فراگرفته باشد.

راه توسعه، آموزش و پرورش مهارت محور است

علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه بدیع مشهد در جمع مسئولان آموزشی استان و دانش آموزان این واحد آموزشی افزود: دولت و مسئولان عالی رتبه نظام بر آموزش و پرورش مهارت محور تاکید دارند و هدف آموزش و پرورش کشور ایجاد دانایی و توانایی برای توسعه کشور است و باور نظام بر این است که در زمینه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هر چه قدر سرمایه گذاری شود در نهایت منجر به توسعه و پیشرفت کشور می شود.

وی ادامه داد: نظام هر آن چه در توان دارد در این راه به کار می گیرد  اما موفقیت کامل در این راه مستلزم مدیریت پر تلاش و جهادی دست اندرکاران آموزش و پرورش و همت دانش آموزان در راستای کسب دانایی و توانایی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش همه کشورهای دنیا نیز به سمت دانایی و مهارت آموزی گرایش دارد تا هر دانش آموزی پس از دانش آموختگی بتواند با حرفه آموخته خود روی پای خودش بایستد و خودش را اداره کند.

رزم حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، خطاب به دانش آموزان حاضر افزود: ۳۸ سال پیش دانش آموزانی هم سن و سال شما از آرامش و زندگی خود گذشتند تا امروز شما امنیت داشته باشید و بتوانید سر افرازانه زندگی کنید و نفس بکشید، شهیدانی که از پا افتادند تا ما بتوانیم زندگی کنیم پس در هر مناسبتی باید از این سربازان فداکار به نیکی یاد کنیم و آنها را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهیم چون آنها سربازان وطن بودند و ما آرامش و امنیت خود را مدیون آنها هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم با تبریک سال نوی تحصیلی به همه دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده های آنها گفت: در سند تحول نوین آموزش و پرورش نیز به مهارت آموزی در کنار علم آموزی در مدارس کشور توجه ویژه ای شده است و معتقدیم مهارت آموزی به دانش آموزان در نهایت منجر به توسعه، عدالت اجتماعی، ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود و سیاست کلی آموزش و پرورش کشور هم به سمت مهارت آموزی به دانش آموزان در کنار علم آموزی پیش می رود.

قاسمعلی خدابنده با بیان این که شعار امسال آموزش و پرورش "امید آفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی است" افزود: در سال تحصیلی کنونی یک میلیون و ۲۹۰ هزار دانش آموز در ۵۳ هزار کلاس درس خراسان رضوی مشغول به تحصیل می شوند و بیش از ۹۰ هزار نیروی آموزش و پرورش کار تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده دارند.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.